hirdetés
2020. február. 24., hétfő - Szökőnap.
hirdetés

Még mindig többletpénzre várnak a betegszállítók

Még mindig többletfinanszírozásra és a hatékonyabb pénzfelhasználást segítő jogszabályi változtatásokra várnak a betegszállító szervezetek, s ha nem kapnak több pénzt, összeomolhat a betegszállítás – mondta Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke szerdán.

hirdetés
Az elnök kifejtette, a betegszállítás kerülhet veszélybe, ha a szaktárca nem juttat több pénzt a vállalkozásoknak, illetve nem lépteti életbe a kívánt jogszabályi változtatásokat.
Bíró Ferenc emlékeztetett arra, hogy Székely Tamás szakminiszter januárban ígéretet tett a betegszállítási rendelet megváltoztatására, de ezt az ígéretét – Bíró szavai szerint – a tárcavezető nem teljesítette. Januárban Székely Tamás közölte, nem tartja jogosnak a szervezetek egymilliárd forintos többletkövetelését.
A MBOE elnöke beszámolt arról is, hogy a költségeik tovább nőttek az üzemanyag árának folyamatos emelkedése miatt; a gázolaj ára február óta 23 százalékkal nőtt, és az eddigi 84–87 forintos kilométer-alapdíj is 77 forintra csökkent.
Bíró Ferenc szerint sokáig nem tartható, hogy az önköltségi ár alatt dolgozzanak, és úgy vélte, ha most nem kapnak „gyorssegélyt”, összedőlhet a magyarországi betegszállítás.
Magyarországon 94 szervezet foglalkozik betegszállítással, 477 kocsival, és havonta körülbelül kétszázezer beteget szállítanak, a páciensek fele komoly krónikus betegségben szenved, rendszeresen vese– és onkoradiológiai kezelésre jár.
Bíró Ferenc úgy vélte, ha összeomlik a betegszállítás, nem lenne olyan szervezet, amely át tudná venni a feladatukat.
Az Egészségügyi Minisztérium sajtóosztályán azt mondták, hogy elkészítették a rendelet módosításának tervezetét, és tartanak a szakmai egyeztetések. 
Jelezték, mivel folyamatban van a kormányzati átadás-átvétel, a módosított tervezetet, akkori formájában átadják a következő tárcavezetőnek.

Az elnök kifejtette, a betegszállítás kerülhet veszélybe, ha a szaktárca nem juttat több pénzt a vállalkozásoknak, illetve nem lépteti életbe a kívánt jogszabályi változtatásokat.

Bíró Ferenc emlékeztetett arra, hogy Székely Tamás szakminiszter januárban ígéretet tett a betegszállítási rendelet megváltoztatására, de ezt az ígéretét – Bíró szavai szerint – a tárcavezető nem teljesítette. Januárban Székely Tamás közölte, nem tartja jogosnak a szervezetek egymilliárd forintos többletkövetelését.

A MBOE elnöke beszámolt arról is, hogy a költségeik tovább nőttek az üzemanyag árának folyamatos emelkedése miatt; a gázolaj ára február óta 23 százalékkal nőtt, és az eddigi 84–87 forintos kilométer-alapdíj is 77 forintra csökkent.

Bíró Ferenc szerint sokáig nem tartható, hogy az önköltségi ár alatt dolgozzanak, és úgy vélte, ha most nem kapnak „gyorssegélyt”, összedőlhet a magyarországi betegszállítás.

Magyarországon 94 szervezet foglalkozik betegszállítással, 477 kocsival, és havonta körülbelül kétszázezer beteget szállítanak, a páciensek fele komoly krónikus betegségben szenved, rendszeresen vese- és onkoradiológiai kezelésre jár. Bíró Ferenc úgy vélte, ha összeomlik a betegszállítás, nem lenne olyan szervezet, amely át tudná venni a feladatukat.

Az Egészségügyi Minisztérium sajtóosztályán azt mondták, hogy elkészítették a rendelet módosításának tervezetét, és tartanak a szakmai egyeztetések. Jelezték, mivel folyamatban van a kormányzati átadás-átvétel, a módosított tervezetet, akkori formájában átadják a következő tárcavezetőnek.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink