hirdetés
2019. október. 17., csütörtök - Hedvig.
hirdetés

 

Fogyasszunk növényi eredetű fehérjét!

Az OTSZ Online szerint egy 18 éves megfigyelésen alapuló japán vizsgálat szerint a növényi eredetű fehérjék fogyasztása csökkenti a halálozás kockázatát.

hirdetés

A magas fehérjetartalmú táplálkozás (pl. a paleo diéta) egyre népszerűbb, és a rövid időtartamú követéses megfigyelések a magas fehérjetartalom kedvező hatásait írják le, de egyáltalán nem mindegy, hogy e diéta hívei állati vagy növényi eredetű fehérjét fogyasztanak, hisz ezek összetétele jelentősen eltér. A magas fehérjebevitellel párhuzamosan rendszerint az egyéb tápanyagfajtákból (pl. növényi rostok, teljes kiőrlésű gabonák) kevesebbet fogyasztanak, ily módon a hatás negatívvá válhat. A kutatók eredményei igazolták, hogy "a növényi eredetű fehérjék kedvező egészségügyi hatásokkal rendelkeznek, és a vörös, valamint a feldolgozott húsok fehérjéi helyett növényekből vagy halakból származó fehérjék fogyasztása megnöveli az élettartamot.”

Dr. Keith-Thomas Ayoob (Albert Einstein College of Medicine, New York) szerint az ilyen tanulmányok számos adatot generálnak anélkül, hogy azok jelentőségét értenénk. Az kétségtelen, hogy bizonyos növényi eredetű táplálékok kiváló fehérje- és egyéb tápanyagforrások és kevesebb kalóriát tartalmaznak, mint az állati eredetű táplálékok. Míg azonban egyes növények pl. a szója-bab és a quinoia komplett fehérjék forrásai (azaz mind a kilenc, az emberi szervezet számára szükséges aminosavat tartalmazzák), addig a legtöbb növényi eredetű fehérjéről ez nem mondható el, ezekben az ember számára esszenciális aminósavak egyike-másika hiányzik. Ezért legtöbben továbbra is a változatos táplálkozást tartják helyesnek, írja az otszonline.hu.

(forrás: otszonline.hu )
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink