hirdetés
hirdetés
2019. november. 21., csütörtök - Olivér.
hirdetés

Fast food: rohanó élet

Duplán egészségtelenek a gyorséttermek: ha csak rájuk gondolunk, attól is türelmetlenné és meggondolatlanná válunk egy, a Psychological Science című lapban megjelent tanulmány szerint.

hirdetés

A kutatást ismertető Scientific American cikke szerint azok a kísérleti alanyok, akiknek a vizsgálat első felében pl. McDonald’s vagy KFC logót kellett nézniük, a vizsgálat további részében nagyobb valószínűséggel választották az azonnali kisebb pénznyereményt, mint a későbbi többet. Miután gyorsétteremben történő étkezésre gondoltak a kísérleti alanyok, hajlamosabbak voltak „idősporoló” termékeket, pl. sampont és öblítőt egyben tartalmazó termékeket vásárolni, és még akkor is gyorsabban és felszínesebben olvastak el egy-egy szépirodalmat tartalmazó oldalt, ha semmi féle időkorlát nem szorította őket.

A vizsgálatot részletesebben elemző Wray Herbert egészségügyi újságíró blogján leírja, hogy a kísérletvezető Chen-Bo Zhong és Sanford DeVoe, a Torontói Egyetem pszichológusai a „behavioral priming” módszerét használták: a tudatos érzékelési küszöbnél rövidebb ideig villantak fel a logók a tesztalanyok számítógépes képernyőjén, majd ezután kellett felolvasniuk a szöveget. A szimbólumok hatására az alanyok gyorsabban olvastak: úgy érezték, időbeli nyomás helyeződik rájuk. Wray Herbert hozzáteszi: természetesen vannak alkalmak, amikor valóban létezik időbeli korlát, azonban roppant aggályos, hogy a gyorséttermek olyan viselkedésre kódolnak minket, hogy akkor is türelmetlenek legyünk és rohanjuk, amikor szabadidős tevékenységet végzünk. Az A típusú személyiségű emberek, akikből korunkban egyre több van, amúgy is hajlamosabbak a stressz következtében megbetegedni, számukra különösen fontos lenne ennek a plusz, felesleges stressznek a kivédése.

Dr. Kazai Anita
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink