hirdetés
2019. október. 16., szerda - Gál.
hirdetés

A magas vérnyomás miatt fáj a feje?

Nem szükségszerűen kíséri fejfájás a hipertóniát. Ha fellép a fejfájás, az már általában olyan magas vérnyomásértékekre utal, amik orvoshoz fordulást tesznek szükségessé, közölte a PharmaOnline.

A magas vérnyomás nehezen ismerhető fel, hacsak nem megméri valaki a vérnyomását. A legtöbb ember nem tapasztal jelző értékű tüneteket, hiába emelkedett a vérnyomása; kivéve, ha kiugróan magas vérnyomásról van szó.

Máig sem tisztázott például egyértelműen az, hogy a magas vérnyomás válthat-e ki fejfájást vagy sem.

Forrás: 123 rf.com
Forrás: 123 rf.com

Egy az Iranian Journal of Neurology folyóiratban megjelent közlemény alapján a magas vérnyomás tipikusan kétoldali fejfájással társulhat. A magas vérnyomással együtt járó fejfájást pulzálóként írják le, és arról számolnak be, hogy a fejfájás fizikai aktivitás hatására gyakran erősödik, romlik.

Magyarázatul a magas vérnyomás következtében sérülő vér-agy-gát funkciót, valamint a magas vérnyomás miatt az erekből „kipréselődő” folyadék által az agyban képzett ödémát említik.

Az ödéma különféle egyéb tünetekkel is járhat: a fejfájás mellett hányinger, konfúzió, fokozott görcskészség, zavart látás, gyengeségérzet is felléphet.

A vérnyomáscsökkentő gyógyszer adása általában egy órán belül enyhíti ezeket a tüneteket.

Az Amerikai Szív Társaság (American Heart Association; AHA) továbbra is úgy tartja, hogy a hipertenzió nem jár fejfájással, hacsak nem 180/120 Hgmm fölötti a vérnyomás.

Ha valakinek valószínűsíthetően a magas vérnyomása miatt fáj a feje, azonnal orvoshoz kell fordulnia. A megfelelő kezelés hiányában ugyanis szervi károsodások léphetnek fel, írja a lap.

(forrás: PharmaOnline)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés