2024. december. 03., kedd - Ferenc, Olívia.
hirdetés
hirdetés

Rózsaszín kamion hívja fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre

Október 9-én elindult a magyar utakon is a Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. rózsaszín kamionja, amely a mellrák elleni küzdelem fontosságára hívja fel a figyelmet. A kamionon oldalán elhelyezett QR kód egy olyan weboldalra irányítja az érdeklődőket, ahol a betegségből felépültek üzenetei adnak erőt a jelenleg érintetteknek. A két vállalat képviselői mellett Tatár Csilla műsorvezető, valamint Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is jelen voltak támogatva a célkitűzést, hogy ez az ügy minél szélesebb körhöz eljusson.

Az emlőrák világszerte az egyik leggyakoribb női daganatos megbetegedés, Magyarországon pedig a hivatalos statisztikák szerint romlik a helyzet. Az emlőrák elleni harc kiemelten fontos társadalmi ügy, a betegség elleni küzdelem dedikált hónapja pedig az október, ezért a Volvo Hungária Kft. kezdeményezésére a komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó Waberer’s Csoport rendhagyó akcióval hívja fel a figyelmet erre a témára.

A magyar utakon is elindult a rózsaszín kamion

Október 9-én elindult a rózsaszín kamion a magyar utakon, ami egy női sofőrrel teljesíti a fuvarokat. A gépjárműn található QR kód egy dedikált oldalra irányítja az azt beolvasókat, ahol az emlődaganatos betegségből felépülő emberek üzeneteit lehet olvasni, ezzel is támogatva azokat, akik éppen abetegséggel küzdenek. A kamion elindulásakor rendezett eseményen részt vett Tatár Csilla, aki korábban is foglalkozott már a témával, valamint a fiatalabb korosztály figyelmének felkeltése érdekében Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is közreműködtek, hogy minél szélesebb közönséghez jusson el az üzenet. Ez azért is kiemelten fontos, mert egyre több olyan tévhit kering az interneten, amik kifejezetten akadályozzák a mellrák elleni küzdelmet. Nagy Tímea, a Wáberer Medical Center radiológusszakorvosa ezekkel a tévhitekkel kapcsolatban a következőket nyilatkozta:

„A mammográfiától gyakran megijednek a nők, hiszen sokszor felmerül az interneten, hogy mivel röntgenvizsgálatról van szó, ezért ez okozza sok nőnél a mellrákot. Azt azonban sokan nem tudják, hogy ennek a vizsgálatnak a sugárzása nagyjából egy kétórás repülőút háttérsugárzásával egyenértékű. Tehát nem éri nagyobb sugárzás a hölgyeket, mint egy Budapestről Rómába tartó repülőút során. 35 éves kortól javasolt a mammográfia elvégzése, ehhez érdemes egy háziorvosi beutalót kérni, hogy ezt a vizsgálatot elvégezhessék. 35 éves kor alatt először emlőultranhangos vizsgálatot végzünk, ebben a korban mammomgráfiát akkor végzünk csak, amennyiben bármilyen eltérést tapasztalunk”.

Fotó: Waberer’s
Fotó: Waberer’s

A Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. pont az ilyen tévhitek miatt tartja fontosnak, hogy kiemelten foglalkozzanak a témával, hiszen emberéletekbe kerülhet, ha csak a panaszok megjelenése után, későn veszik észre az elváltozásokat.

A rózsaszín kamionok mintegy mozgó hirdetőtáblaként hívják fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre. A belföldön közlekedő kamionon található QR-kód beolvasásával egydedikált weboldalon, a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon lehet üzenetet küldeni a betegségben érintettek számára. A Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. minden beérkezett üzenet után támogatás nyújt az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületnek is, amely több mint két évtizede szervez figyelemfelkeltő akciókat - mondta Varga Dorottya, a Waberer’s Csoport Marketing- és PR-vezetője. A két vállalat nem csak az Egészség Hídját támogatja, hanem azok között, akik üzeneteket küldenek az oldalon keresztül, a Wáberer Medical Center jóvoltából szűrővizsgálat-csomagokat is kisorsolnak.

Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen nemes ügy mellett a legnagyobb partnerünkkel karöltve állunk ki. A társadalmi felelősségvállalás mellett női kollégáink jóléte is kiemelt figyelmet élvez a Volvo Hungária Kft. számára, és ennek fényében a kampányt házon belül, a saját dolgozóinkra is kiterjesztettük, és október hónapban ingyenes szűrővizsgálatot biztosítunk számukra – mondta Bálint Zsófia, a Volvo Hungária Kft. marketingvezetője.

Az Egészség Hídja és a két vállalat a mostani akcióval is szeretné felhívni a figyelmet az emlőrákkal kapcsolatos legfontosabb információkra. Többek között azt is hangsúlyozzák, hogy 20 éves kortól havonta, a menstruációt végét követő 5-8. napon érdemes önvizsgálatot végezni, ám ez nem helyettesíti a szűrést. 40 éves kor alatt is lehet valaki beteg, ezért minden elváltozással el kell menni ultrahangos és/vagy mammográfiás vizsgálatra. 40 éves kor felett évente érdemes szűrővizsgálatra járni, 45-65 éves kor közöttieknek pedig 2 évente esedékes népegészségügyi szűrésre kell eljárni. 65 éves kor után nem szűnik meg az emlőrák rizikója, innentől is folytatni kell a folyamatos vizsgálatokat évente vagy kétévente.

Fotó: Waberer’s
Fotó: Waberer’s

Nagyon hálásak vagyunk minden olyan kezdeményezésért, ami segíti a munkánkat abban, hogy minél több ember figyelmét felhívjuk a szűrővizsgálatok fontosságára. Ezzel a pink kamionnal azt is reméljük, hogy a betegségben szenvedők számára támaszt tudunk adni olyan emberek által, akik jártak már ebben a cipőben – mondta Tóth Krisztina, az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületének alelnöke.

(forrás: Waberer's Csoport)
hirdetés

Könyveink