Rektorjelöltek a Semmelweis Egyetemen
Dr. Hunyady László, az Általános Orvostudományi Kar (ÁOK) dékánja, az Élettani Intézet igazgatója és dr. Merkely Béla klinikai rektorhelyettes, Klinikai Központ elnök, a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika igazgatója is bemutatta programját.
Dr. Hunyady László: egyetemi kiválóság nincs kiváló és motivált oktatók, hallgatók és dolgozók nélkül
„Az egyetemi kiválóság 12 pontja” címmel mutatta be rektorjelölti programját Dr. Hunyady László, az Általános Orvostudományi Kar (ÁOK) dékánja, az Élettani Intézet igazgatója az Elméleti Orvostudományi Központ Szent-Györgyi Albert termében.
Pályázatát ismertetve Hunyady László úgy vélte, fő céljai nem mások, mint amiket a teremben ülők többsége is mondana, ha megkérdeznék, mit szeretne az egyetemen. Legyen kiváló oktatás, kutatás, betegellátás, a hallgatók jó körülmények között tanuljanak, kiválóan teljesítsenek, a munkatársak élet- és munkakörülményei optimálisak legyenek. Éppen ezért a dékán, mint rámutatott, fontosnak tartja, hogy terveit eddigi teljesítménye kontextusába helyezze, láttatva, hogy folyamatosság van az eddigi munkássága és rektori tervei között.
Az egyetem a karok tevékenységére épül – jelentette ki. Pályázatában külön foglalkozik minden karral, a karok vezetőivel egyeztetve, az ő elképzeléseik alapján írta meg ezt a részt – tette hozzá.
Dr. Merkely Béla: Hallgató-, beteg- és munkatársközpontú intézményt kívánok formálni a Semmelweis Egyetemből
„Hagyomány, tudás és alázat – út a világ legjobb 100 egyeteme közé” címmel mutatta be rektorjelölti programját dr. Merkely Béla klinikai rektorhelyettes, Klinikai Központ elnök, a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika igazgatója a II. Sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika tantermében.
Merkely Béla pályázatát bemutatva úgy fogalmazott: közös küldetésünk, hogy a Semmelweis Egyetemet az orvos- és egészségtudományi felsőoktatás, biomedicinális kutatás és gyógyítás globális térképén a legelső vonalba helyezzük. A Semmelweis név történelmi védjegy, mely magába foglalja mind a hat kart. Kiemelte az oktatás, kutatás, gyógyítás hármas egységének fontosságát, melyet egy háromlábú székhez hasonlított, ami akkor stabil, ha minden lába egyformán erős és egészséges.
További részletek az egyetem honlapján