Plakátkampánnyal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt
A nyári hónapokban hagyományosan csökken a véradási aktivitás, a megfelelő vérkészlet biztosításához azonban ilyenkor is napi legalább 1600-1800 véradó megjelenésére van szükség az országban.
A Magyar Vöröskereszt, az Országos Vérellátó Szolgálat együttműködő partnereként augusztusban egy országos plakátkampánnyal hívja fel a figyelmet arra, hogy a véradásról ilyenkor sem szabad megfeledkezni, hiszen az önzetlen segítségnyújtás e formája nélkül elképzelhetetlen lenne a nyár is.
A kampány fő elemei olyan gyümölcsök, amelyek szinte már hozzátartoznak a nyár érzéséhez, ezt összekötve a véradással pedig az a célunk, hogy minél több leendő és már meglévő véradó figyelmét ragadjuk meg, akár nyaralás vagy pihenés közben, hiszen számítunk rájuk nyáron is – mondta Horváth Péter Zsolt, a Magyar Vöröskereszt főigazgató-helyettese.
Megtiszteltetés és egyben kihívás is volt a Magyar Vöröskereszt nyári véradó kampányán dolgozni. Véleményem szerint sikerült egy olyan kreatív ötletet találnunk, amely egyszerűen, lényegre törően mégis figyelemfelkeltően képes közvetíteni a kampány üzenetét – mondta Halász Gyula, a koncepciót kidolgozó Brand Bar Communications kreatív igazgatója.
A plakátokat Budapesten 18, vidéken pedig 30 helyszínen lehet megtekinteni augusztusban. A két szervezet emellett a közösségi médiában edukációs posztokkal és hasznos információk megosztásával is arra törekszik, hogy minél több embernek megmutassa, hogy a véradás az önzetlen segítségnyújtás egyik legegyszerűbb formája, amely kiemelt jelentőségű a nyári időszakban.
Bárki adhat vért, aki egészségesnek érzi magát és elmúlt már tizennyolc éves, de még nem töltötte be a hatvanötödik életévét. A véradások az Országos Vérellátó Szolgálat szigorú szakmai előírásainak köszönhetően biztonságosan és zavartalanul látogathatók. Fontos, hogy a véradásra indulók fogyasszanak megfelelő mennyiségű ételt és folyadékot, valamint vigyenek magukkal személyi igazolványt, lakcímkártyát és TAJ kártyát.