Megtévesztették a fogyasztókat: nem lesz könnyebb a másnap!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Regenera revitalizáló és másnaposság elleni ital gyártója és forgalmazója, az SSHS Group Kft. és a Regenera Hungary Kft. alaptalanul állították a termék másnaposság elleni hatását, ezzel megtévesztették a fogyasztókat. A GVH a vállalkozásokat megfelelési program bevezetésére kötelezte, valamint megtiltotta a jogsértő kommunikáció további folytatását.
A Gazdasági Versenyhivatal februárban indított vizsgálatot a Regenera másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával, az SSHS Group Kft-vel és a Regenera Hungary Kft-vel szemben. A vállalkozások többek között közösségi média felületeken, a weboldalukon és országos televíziós csatornán népszerűsítették a Regenera terméket. Jellemzően a termék másnaposság elleni hatását (anti-hangover) emelték ki, vagyis azt, hogy összetevői hatékonyan hozzájárulhatnak a szervezetben az alkohol lebontásához. A hirdetésekben azt is kiemelték, hogy a termék összetevői fokozhatják a természetes méregtelenítést, javíthatják a szellemi frissességet, ezzel azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy összefüggés van a termék fogyasztása és az egészségük között.
A cégek reklámjai kifejezetten azokat a fiatalokat szólították meg, akik aktív életet élnek, szórakoznak, fesztiválokon, bulikon vesznek részt, miközben tanulnak vagy dolgoznak is. Számukra az előző napi – esetleg túlzott mértékű – alkoholfogyasztást követően fontos, hogy milyen minőségben telik a másnap.
AGVH vizsgálata megállapította, hogy a másnaposság elleni (annak utólagos enyhítésére vagy annak megelőzésére vonatkozó), az alkoholfogyasztást követő napi egészségi állapotot, közérzetet javító hatás nem volt igazolható, emiatt a másnaposság elleni hatásra utaló valamennyi üzenet jogsértőnek minősült. A cégek állításai az élelmiszerekre irányadó ágazati szabályoknak sem feleltek meg.
A GVH Versenytanácsa a döntésnél figyelembe vette, hogy a vállalkozások első alkalommal követtek el jogsértést és az eljárás során végig együttműködőek voltak, ezért a bírság kiszabása helyett figyelmeztetést adott.Emellett a nemzeti versenyhatóságkötelezte a cégeket,hogy alakítsák ki a versenyjogi előírásoknak való megfelelési programjukat és a jogsértés megelőzését biztosító saját belső eljárásrendjüket.
A GVH ezúton is felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy mindiglegyenek körültekintőek, amikor az alkohol gyorsabb lebontását ígérő másnaposság elleni szerek hirdetéseivel találkoznak. Ugyanis ezek használatával sem kerülhető el a túlzott alkoholfogyasztás miatt kialakult lassabb reakcióidő és a szervezet hosszabb ideig tartó regenerálódása.