Indul a MedCom, az egészségügyi kommunikáció versenye
A Kreatívot és a számos egészségügyi szakmai kiadványt egyaránt jegyző PPH Media 2025-ben először hirdeti meg MedCom néven a gyógyszeripari és egészségügyi marketingmegoldások versenyét. A nevezéseket július végéig várjuk.
Miközben a hazai hirdetési piacon a gyógyászati szektor kiemelkedően magas összeget költ hirdetésekre, a magyarországi reklámversenyek nevezései és nyertesei között kevés pharmakampányt találni. Ennek oka többek közt, hogy a gyógyszercégek csupán vény nélküli termékeik klasszikus kampányait nevezhetik be, a vényköteles termékek és a betegedukációs törekvések innovatív megoldásai nem férnek bele a versenyek keretrendszereibe.

A számos hazai versenyt szervező Kreatív magazin és a PPH Media medical portfóliója, a Medical Online vezetésével most először olyan platformot teremt, ahol a gyógyászati termékek promóciói és az egészségügyi kommunikációs megoldások egymással, nem más szektorok lazábban szabályozott kreatív megoldásaival versenyeznek. A MedComon lehetőséget biztosítunk (a vonatkozó szabályozások figyelembe vételével) a zárt terjesztésű szaklapokban, orvosi kiadványokban, továbbképző anyagokban való megjelenések, gyógyszerhirdetések, edukatív tartalmak vagy épp a rendezvényeken való innovatív installációk bemutatására, csakúgy, mint a laikusokat (betegeket és hozzátartozókat) megszólító awareness kampányok ismertetésére.
A versenyre a gyógyszergyáraktól kezdve a magánegészségügyi szolgáltatókon és a kommunikációs ügynökségeken át a betegszervezetekig bezárólag várjuk a nevezéseket. A MedCom-ra első alkalommal az elmúlt két évben bemutatott megoldásokat várjuk.
Fontos tudni, hogy a versenyre csak azon termékekhez köthető megoldások nevezhetőek, amelyek rendelkeznek a forgalomba hozatalhoz szükséges engedélyekkel, étrendkiegészítők és egyéb gyógyhatású termékek promóciói nem nevezhetnek. Csak eredeti és Magyarországon bemutatott megoldások jelentkezhetnek, a nemzetközi kampányok hazai mutációi nem. A vényköteles gyógyszerekhez kötődő promóciós anyagokat és a zárt terjesztésű orvosi megoldásokat a zsűri teljes egészében láthatja, de az eredményhirdetés során nem kerülnek nyilvánosságra a munkák, csak a megnevezésük/leírásuk.
„Gyógyszeripari múltam miatt különösen örülök, hogy létrejött ez a verseny, ami jól mutatja a kiadón belüli szinergiákat és egyedülálló módon ad lehetőséget a pharma- és egészségügyi marketing jó gyakorlatainak bemutatására” - mondta Vándor Ágnes, a PPH Media ügyvezető igazgatója.
A zsűriben olyan szakemberek foglalnak majd helyet, akiknek komoly tapasztalatuk van a gyógyszeripari/egészségügyi kommunikáció területén, de jelenleg más szektorban dolgoznak/nincs ebben a szektorban érintett ügyfelük.
Jelentkezési határidők:
1. július 14.
2. július 21.
3. július 24.
Online zsűrizés: augusztus második fele
Élő zsűrizés: szeptember eleje
Eredményhirdetés: szeptember közepén
További információ: https://medcom.pphmedia.hu/