2024. december. 23., hétfő - Viktória.
hirdetés
hirdetés

Drasztikusan emelkedhet az elhízott emberek száma

Az évtized végére jelentősen nőhet az elhízottak száma. Becslések szerint 2030-ra legalább egymilliárdan lehetnek majd a túlsúlyosnak tekinthetők.

Még a legóvatosabb számítások szerint is az évtized végére öt nőből legalább egy, illetve hét férfiből legalább egy elhízott lesz.* „Mindez azonban nagyon rossz irányt jelent a modern társadalom számára. A fizikai inaktivitás számos veszéllyel jár, mert növelheti a mozgásszegény életmóddal összefüggő betegségek, így például a hipertónia, az érszűkület vagy a szívritmuszavar kialakulását” – hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketingvezetője. Ennek oka abban keresendő, hogy már egy héttel a rendszeres sport abbahagyása után csökkenni kezd a szervezet inzulinérzékenysége, amelyre válaszként a test növelni kezdi az inzulin termelését. A magas inzulinszint zsírraktározáshoz, az étvágy növekedéséhez vezethet, a későbbiekben pedig a mozgáshiánnyal kombinálva növeli a szívbetegségek, az elhízás és a cukorbetegég kockázatát.

Az inaktív életmód egyre nagyobb problémát jelent a fejlett országokban, mivel egyre nagyobb mértékben járul hozzá a vezető halálokokhoz, így megkerülhetetlen társadalmi és gazdasági problémává válik.  Becslések szerint a 2020 és 2060 közötti időszakban a súlyfelesleg és az elhízás miatt kialakuló betegségek kapcsán felmerülő költségek globálisan több mint kilencszeresére nőnek, és elérhetik a 18 milliárd dollárt.

Forrás: One On One Kommunikáció
Forrás: One On One Kommunikáció

A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszeszköz-gyártója, a Technogym éppen ezért 2014-ben elindította a „Let’s Move For A Better World” elnevezésű kampányát, amely évről-évre arra ösztönzi az embereket, hogy sportoljanak, illetve, hogy tegyenek a mozgásszegény életmód, valamint az ebből fakadó egészségi problémák ellen. A kampány eredetileg 10 országban indult el mintegy kétezer résztvevővel, 2019-ben az aktivitásban részt vevők száma már meghaladta a kétszázezer főt mintegy 32 országból, idén pedig már 50 ország volt a mozgalom tagja.

„A kampány során a résztvevők a saját napi edzésükkel járulhattak hozzá országuk, és a mozgalomban részt vevő, kiválasztott létesítmény eredményéhez. Az aktivitás mérésére a Technogym saját mérőrendszert dolgozott ki MOVE néven, amely segít számszerűsíteni a különböző mozgásfajtákat. Egy tízperces séta például 50-100 MOVE-nak felel meg” – hangsúlyozta a Technogym marketingvezetője. 

A „Let’s Move  For A Better World” aktivitáshoz idén tavasszal Magyarország is csatlakozott a Springday Health Club részvételével, és mintegy száz lelkes résztvevő több mint 500 000 MOVE-val járult hozzá a kampány sikeréhez.

-------------------------------

*BMI testtömegindex ≥30kg/m2

(forrás: One On One Kommunikáció)
hirdetés

Könyveink