Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra
Az Accenture (NYSE: ACN) legújabb kutatása szerint egyre több cég ruház be mHealth megoldásokba - írja az EuroAstra.
A mobil egészségügyi technológiába vetett kísérletek pozitív eredményeket mutattak beteggondozás és költséghatékonyság terén is. Éppen ezért az Accenture az mHealth megoldások (pl. webes és mobil gyógyszer-megfelelőségi megoldások) szélesebb körű elfogadását és gyors növekedését jósolja, a fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai miatt.
Az Accenture tanulmánya kimutatta, hogy az mHealth termékek és szolgáltatások két fontos cél elérésében segíthetnek: a költségek csökkentésében és a magasabb színvonalú betegellátásban, különösen a krónikus betegségek kezelésében. A fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai mellett az mHealth kezdeményezések eredményei biztatóak, mind a specifikus betegségek, mind a páciensek szegmenseit illetően. Az mHealth betekintésen alapuló egészségmenedzsmentet biztosít a fogyasztóknak, és elérhető szolgáltatásokat kínál minden ipari szereplőnek.
Több fontos oka is van annak, hogy az mHealth-et az egészségügyi főáramba emeljék. A globálisan elterjedt krónikus betegségek kezelése az egészségügyi kiadások körülbelül háromnegyedét teszi ki, és túlterheli a pénzügyi és orvosi erőforrásokat. Továbbá a tanulmányok rámutattak, hogy a páciensek késleltetik az egészségügyi szakember felkeresését egészen addig, amíg a tünetek komoly kihatással vannak az életminőségükre, vagy korlátozzák a kezelési lehetőségeket, ezzel költségesebb és invazívabb kezelést téve szükségessé.
A New England Journal of Medicine (NEJM) legutóbbi cikke szerint azoknak az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtteknek, akik mHealth készüléket viseltek, jelentősen javult a glikémiás kontrollja azokkal a páciensekkel összehasonlítva, akik hagyományos otthoni megfigyelést és jelentést alkalmaztak. Ezek az eredmények hasonlóak az Ohio-i Nemzeti Gyermekkórház (Nationwide Children's Hospital) által végzett kísérlethez, melynek során emlékeztető SMS-eket küldtek a tizenéves páciensek mobiltelefonjaira, hogy vegyék be a gyógyszereiket. Az eredmény szerint az A1c-szintek átlagosan 11 százalékról 9 százalékra csökkentek az első három hónapban. Mindezek alapján az mHealth megold néhány a hagyományos, időszakos kezeléssel kapcsolatos eredményességi- és költségproblémát, és javítja a páciensek egészségét.