2024. november. 27., szerda - Virgil.
hirdetés
hirdetés

A közúti sebességkorlátozást a brit orvosok is támogatják

Tízszeres esélyt jelent a halára, ha egy gyereket 50 km per óra sebességgel üt el az autó, mintha a jármű csak 30 km-es sebességgel halad. Az Angol Orvosok Szövetségének kongresszusán a résztvevők egyhangúlag támogatták a gépjárműforgalom sebességének további korlátozását.

Stephen Watkins stockporti közegészségügyi igazgató referátumában vázolta a sebességkorlátozás jelentőségét az angol városi forgalomban. Egy gyermeket 50 km-es óránkénti sebességgel ütnek el, úgy a baleset halálos kimenetelének esélye 50 százalék. Ez a kockázat 5 százalékra csökken 30-as sebességnél.
A szigetországban néhány éve a gépjárműforgalmat az iskolák körül úgy szabályozták, hogy ott az autók sebességét 30 km per órás értékben szabták meg. Ez határozottan csökkentette a végzetes balesetek gyakoriságát, de Watkins hangsúlyozta, hogy a gyerekek nemcsak az iskolák környékén futnak át az utakon. Kitért arra, hogy az Egyesült Királyság útjain évente mintegy háromezer gyalogost ütnek el az autók. Ha a gyerekek életét jobban szeretnék védeni, a lakott terület mind nagyobb részén helyes volna a közlekedési sebességet 30 km-re mérsékelni.
"Ha valaki egy három kilométeres útra indul óránként 50 kilométeres sebességgel, csupán három perccel ér korábban a célba, mint akkor, ha nem mehet gyorsabban 30-nál. Nem szabad, hogy gyerekek haljanak meg azért, mert mi néhány perccel előbb akarunk eljutni valahová a városon belül" - mondta az előadó.
A közlekedési kutatásokkal foglalkozó brit intézet adatai szerint az Európai Unióban a 30 km/órás sebességkorlátozás a gyerekek halálos közúti baleseteit kétharmadával, a kerékpárosok végzetes baleseteit 29 százalékkal csökkentette.
A közlekedésrendészet szóvivője hozzászólásában hangsúlyozta: a helyi hatóságokat országszerte támogatják, ha azok szigorúbb sebességkorlátozást szándékoznak bevezetni. "Az önkormányzat ismeri a helyi úthálózatot és a közlekedési viszonyokat a legjobban. Nem lenne szerencsés, ha központilag próbálnánk a sebességhatárokat megszabni".

Dr. Matos Lajos (MTI)


cimkék

hirdetés

Könyveink