A siker kapujában a vakoknak olvasókesztyűt tervező startup
Az Index szerint a GlovEye nem adta fel, elindult a Chivas whiskygyártó cég versenyén is, hogy megméresse a vakoknak szánt olvasókesztyű továbbfejlesztett változatát.
A GlovEye digitális Braille-olvasó olyan eszköz, ami kamera, szövegfelismerő app és egy Braille-panel segítségével bármilyen nyomtatott szöveget a felhasználó ujjbegyére tud juttatni, csakúgy mintha az Braille-írással nyomtatott papír lenne. A GlovEye alkalmazás elvileg bármilyen, kamerával rendelkező eszközön futtatható, okostelefonon, tableten, laptopon, asztali számítógépen egyaránt.
A szoftver beolvassa és felismeri a kamera által látott szöveget, az egyes betűket, írásjeleket pedig a szöveget követő kéz mozgásának megfelelően elküldi a kesztyűbe épített Braille-cellára, ami Braille-karakterek formájában jeleníti meg azokat a felhasználó ujjbegye alatt. A fejlesztők szerint sokmillió vak és gyengénlátó ember életét teheti könnyebbé a GlovEye, írja a lap.
Bár a tavaly nyári Imagine Cup versenyen, a Microsoft innovációs bajnokságán nem sikerült elnyerni a fődíjat, a vakoknak és gyengénlátóknak olvasókesztyűt fejlesztő magyar startup, a GlovEye folytatta a munkát.
A Chivas Venture versenyt 2014 óta rendezik meg; tavaly 750 000 dollárt osztottak szét a három dobogós között. Idén egymillió dollár lesz az összdíjazás, és összesen 27 nevező küzd a díjakért.
"A verseny nagy lehetőség számunkra, hiszen két módon is meg lehetne nyerni azt a pénzt, amiből a további fejlesztéseket, legalábbis azok egy részét finanszírozni tudnánk. Ezek közül az egyik maga a verseny fináléja Amszterdamban, május végén" – magyarázta a Glov Eye menedzsere. "A másik egy online szavazás, ami április 4-én kezdődött, és három hétig tart."