hirdetés
2024. május. 17., péntek - Paszkál.
hirdetés

Igen meglepően működik az ember

A súlyos mellékhatásokra figyelmeztető gyógyszerreklámok még vásárlásra is csábíthatnak ahelyett, hogy elriasztanának – írja kutatókra hivatkozva a PharmaOnline.

Egy vizsgálatban például azt találták, hogy szívesebben vásároltak cigarettát azok, akik egészségügyi figyelmeztetéssel kombinált hirdetést láttak róla, mint azok, akiknek csak puszta reklámot mutattak.

A kutatók úgy magyarázzák a jelenséget, hogy a hirdetés megtekintése és a fogyasztói döntés között eltelt idő által létrehozott pszichológiai távolság „elvontabbá” teszi a mellékhatásokat – azt mondják, hogy a figyelmeztetés „annak a jele, hogy a gyártó cég becsületes és megbízható”.

Ha jelenségre találtak gyógyszerek esetébe is:  ha a kísérletben résztvevőknek azt mondták, hogy a merevedési zavarra és hajhullásra szolgáló bizonyos gyógyszereknek akár súlyos mellékhatásaik is lehetnek, akkor a fogyasztók ezeket részesítették előnyben, mivel megbízhatónak tartották, hiszen a szer mégis forgalomba kerültolvasható a pharmaonline.hu-n.

(forrás: PharmaOnline )
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés