Igen meglepően működik az ember
A súlyos mellékhatásokra figyelmeztető gyógyszerreklámok még vásárlásra is csábíthatnak ahelyett, hogy elriasztanának – írja kutatókra hivatkozva a PharmaOnline.
Egy vizsgálatban például azt találták, hogy szívesebben vásároltak cigarettát azok, akik egészségügyi figyelmeztetéssel kombinált hirdetést láttak róla, mint azok, akiknek csak puszta reklámot mutattak.
A kutatók úgy magyarázzák a jelenséget, hogy a hirdetés megtekintése és a fogyasztói döntés között eltelt idő által létrehozott pszichológiai távolság „elvontabbá” teszi a mellékhatásokat – azt mondják, hogy a figyelmeztetés „annak a jele, hogy a gyártó cég becsületes és megbízható”.
Ha jelenségre találtak gyógyszerek esetébe is: ha a kísérletben résztvevőknek azt mondták, hogy a merevedési zavarra és hajhullásra szolgáló bizonyos gyógyszereknek akár súlyos mellékhatásaik is lehetnek, akkor a fogyasztók ezeket részesítették előnyben, mivel megbízhatónak tartották, hiszen a szer mégis forgalomba került – olvasható a pharmaonline.hu-n.