A Debreceni Egyetem professzora az európai szakmai szervezet élén
A következő három évben Horváth Ildikó, a Debreceni Egyetem egyetemi tanára, a Tüdőgyógyászati Klinika igazgatója lesz az Európai Tüdőgyógyász Társaság (ERS) főtitkára. Az új vezetőt tavaly választották meg és a szervezet legutóbbi konferenciáján iktatták be. Horváth Ildikó az első magyar szakemberként tölti be a főtitkári pozíciót.
A világ legnagyobb tüdőgyógyászati szakmai találkozóját, az Európai Tüdőgyógyász Társaság (ERS) kongresszusát szeptember végén Amszterdamban rendezték meg. Az ötnapos eseményen mintegy 160 ország több mint 22 ezer szakembere vett részt.
A szakmai rendezvényen tartott közgyűlésen iktatták be az ERS új vezetőit, így az új főtitkárt, Horváth Ildikót, a Debreceni Egyetem tanszékvezető egyetemi tanárát, a Tüdőgyógyászati Klinikai igazgatóját is.
Beiktatásommal a társaság fennállása óta először került magyar szakember erre a posztra, de Közép-Kelet Európát tekintve is ez a második alkalom. A beiktatás nem ceremoniális, inkább bejelentés, tájékoztatás a tagok számára, hogy 2025 és 2028 között én végzem a főtitkári feladatokat. A választás tavaly megtörtént, eddig megfigyelőként vettem részt az elnökségi üléseken, ami nagyon jó felkészülés volt ehhez a komplex munkához – mondta el a hirek.unideb.hu-nak Horváth Ildikó.

Horváth Ildikó bízik benne, hogy főtitkárrá választásából a Debreceni Egyetem szakemberei is profitálhatnak. Reményei szerint fiatal kollegái szorosabban bekapcsolódhatnak a társaság szakmai munkacsoportjaiba, a tervek formálásába, és részt vehetnek a különböző ERS oktatási eseményeken, mellyel felgyorsulhat a legkorszerűbb szakmai tudás beépítése a gyógyító munkába.
Az Európai Tüdőgyógyász Társaság főtitkáraként első feladata a társaság alapszabályának átalakítása, aktualizálása, és a következő évekre a tagtársaságokkal tervezett szakmai munka megtervezése lesz. Emellett munkatársaival értékeli az Amerikai Tüdőgyógyász Társasággal végzett eddigi közös munkát, és elkezdte a Kínai Tüdőgyógyász Társasággal való oktatási-kutatási együttműködés alappilléreinek kidolgozását.