Új fogalom a cafetériában
A corporate wellnessről a Portfolio faggatta Lévai Richárdot, a labordiagnosztikával foglalkozó Synlab Hungary ügyvezetőjét.
Pontosan mit jelent a corporate wellness fogalma? Hogyan és hol működnek ezek az eszközök, és hogyan kapcsolódik erre egy laborszolgáltató cég?
A corporate wellness Európában, így Magyarországon is egy viszonylag új fogalom. Röviden összefoglalva egy dolgozói egészségprogram, azaz egy olyan munkahelyi szolgáltatáscsomag, ami a dolgozók egészségét, életminőségét hosszú távon vizsgálja, fejleszti, javítja, és a tudatosságra nevel. Ennek sok, egy rendszerbe szervezett eleme van, a munkahelyi menza javításától a foglalkozás-egészségügyön át a laborvizsgálatokig - a mi cégünk ez utóbbinál, a labordiagnosztikai vonalban csatlakozik be.
Az nyilvánvaló, hogy piaci oldalról ezt a fogalmat az elmúlt 1-2 évben a munkaerőhiány igencsak felértékelte. De mennyivel másabb egy ilyen rendszer, mint mondjuk egy egészségbiztosítás, amit a dolgozók cafetériaként kapnak?
Ha megnézzük a jelenlegi munkaerőpiacot - akár Magyarországon, akár Európában - láthatjuk, hogy nemcsak megtalálni nehéz azokat az embereket, akik a munkavállalóink lesznek, hanem megtartani is. A cafetéria rendszernek ez egy nagyon érdekes eleme lehet: bár az elmúlt időszakban az egészségbiztosítás szerves része lett a cafetériának, a corporate wellness komplexebb ennél, bizonyos értelemben túlmutat rajta. (...) De pontosan azért, mert munkaerőhiány van, sok vállalat komoly hasznot fog húzni abból, ha ezt az egészségtudatosságot oda tudja adni a munkavállalóknak.