Szűrésekért kampányolnak
A Médiaunió 2017-es országos társadalmi célú kampányának témája: „A szervezett egészségügyi szűrésen való részvételre történő felhívás”. A Médiapiac tudósítása.
A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium ezúttal az egészségügyi szűrések fontosságára szeretné felhívni a felnőtt lakosság figyelmét. A Médiaunió Alapítvány hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig – pro bono munkát kérve – pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR-feladatok elvégzésére – számol be a Médiapiac.
Emellett az alapítvány 2017-ben is pro bono felületeket kér tagjaitól és médiapartnereitől, az ügynökségek, kreatív szakemberek, civil és állami szakértők, illetve a tudományos élet képviselőinek segítségét társadalmi munkában kéri annak érdekében, hogy a lehető legsikeresebb, leghatékonyabb kampányt készíthesse.
A Médiaunió Alapítvány példátlan összefogás, a korábbi években több mint 200 helyi és országos médium ajánlott fel évi félmilliárd forintnyi felületet egy-egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében.
„Az autódat elviszed a szervizbe, mert tudod, hogy ha megőrzöd épségben, többet ér – magaddal szemben miért nem vagy ilyen igényes?” – tette fel a kérdést Rudolf Péter kurátor, aki évek óta elkötelezetten kampányol a szűrések fontossága mellett, és örömmel üdvözölte a beérkezett témajavaslatot.
„Fel kell térképeznünk azokat az okokat, amelyek miatt az emberek nem járnak szűrésekre, hogy megfelelően tudjunk érvelni a szűrések fontossága mellett. Nem az infrastruktúra hiányáról van szó, hanem inkább tudatlanságról, különböző értékrendekről, tévhitekről és sajnos sok esetben lustaságról” – tette hozzá Somody Imre.
„Ez elképesztően nagy probléma, és elképzelhetetlennek tartom, hogy emberek a XXI. században azért haljanak meg, mert későn fedezzük fel olyan betegségüket, amely gyógyítható lett volna, ha időben elmennek szűrésre, vagy megelőzhető lett volna egy oltással. Iparági összefogást szeretnénk elérni, hogy ne fogyjon a magyar népesség értelmetlen okok, tudatlanság miatt” – nyilatkozta Novák Péter.
Csányi Sándor az egyéni felelősséget hangsúlyozta: „Kis odafigyeléssel a nagyobb baj megelőzhető. Sajnos évente tízezrek halnak meg, csak mert nem mennek el a szűrésekre, még akkor sem, ha beutalót kapnak. A kampány alapvető célja a szűréseken való lakossági részvétel arányának szignifikáns emelése.”
„Fogy a népesség, legalább azokban az esetekben, ahol tehetnénk valamit, tennünk kell. A tájékoztatás, a következmények bemutatása fontos, a médiának ebben is nagy felelőssége van” – hangsúlyozta a kuratórium elnöke, Schmidt Mária.
A Médiaunió Kuratóriuma őszintén bízik abban, hogy a különböző médiumok segítségével sikerül megszólítani a felnőtt lakosságot. A kurátorok ismét olyan ügyet választottak, amely az egész társadalmat érinti, és amely megoldásához kulcskérdés az emberek egyéni hozzáállása, hiszen a Médiaunió Alapítvány legfőbb missziója a „Rajtad is múlik!” gondolat átadása.