2010-ben is folytatódik a tavaly indított „Gazdálkodj és segíts okosan” program, immáron „Segíts okosan!” néven, amelynek legfőbb célja az életmentés segítése, a mentők munkájának támogatása.
A program célja többek között az, hogy valamennyi hazai mentőkocsit ellássa korszerű defibrillátor készülékekkel, amelyek alkalmasak arra, hogy orvos jelenléte nélkül, a mentőápolók használatában azonnali segítséget nyújtsanak a betegnek. Ezen kívül ismét elindul a mentőállomások versenye, illetve egy 60 állomásból álló országos roadshow is, amely a lakosság életmentéssel kapcsolatos ismereteinek bővítésére törekszik.
Az Unilever Magyarország Kft. 2009 januárjában, hagyományteremtő szándékkal indította útjára az Országos Mentőszolgálat munkáját támogató, valamint a lakosság ismereteit bővítő kezdeményezését „Gazdálkodj és segíts okosan” néven, amelyet idén is meghirdet „Segíts okosan!” címmel. A tavalyi kampány nagy népszerűségnek örvendett: a tudatos vásárlók lelkesedését és a téma iránti elkötelezettségét mutatja, hogy több mint 56 millió forint gyűlt össze a promócióban résztvevő termékek eladási árából elkülönített 1 Ft-okból. Ebből az összegből az OMSZ összesen 100 defibrillátort vásárolhatott a mentőautóik korszerű felszereléséhez, valamint a Mentőállomások versenyében a legtöbb szavazatot gyűjtő 13 mentőállomás, egyenként negyedmillió forint támogatást kapott az Unilever Magyarország Kft. jóvoltából.
Az idei „Segíts okosan!” országos program 2010. január 28-án indul és 2010. március 17-én zárul. A vásárlók az Unilever Magyarország Kft. által forgalmazott, az akcióban résztvevő 17 márkatermék megvásárlásával ismét hozzájárulhatnak a „Segíts okosan!” kezdeményezés jótékony céljainak megvalósulásához, azaz további defibrillátor-készülékek megvételéhez, hiszen a vásárlásokkal nem csupán a megszokott minőséget választják, hanem az Országos Mentőszolgálat munkáját is segítik.
„A megfelelő eszközzel végzett, korai defibrilláció jelentős mértékben növelheti a túlélés esélyét. Az Országos Mentőszolgálat az adomány összegét országszerte ilyen készülékek megvásárlására fogja fordítani. Minden egyes megmentett élet közös ügyünk, ezért is fontos, hogy minél többen részt vegyünk benne” – mondta Győrfi Pál, az OMSZ kommunikációs és PR vezetője.