hirdetés
2024. május. 07., kedd - Gizella.

Miskolcon csörög a 112

Átadták az egységes segélyhívó rendszer egyik hívásfogadó központját kedden Miskolcon, a Hatvanötösök útján.

Az EU-tagállamok vezetői évtizedekkel ezelőtt megállapodtak az egységes segítségnyújtási rendszer kialakításában, ez alapján épült ki az új hívásfogadási rendszer, amely 1991 óta Európa területén a 112-es segélyhívószámmal működik. Magyarországon két – a miskolci és a szombathelyi - központtal kapcsolódunk ehhez a vonalas, illetve mobiltelefonról is ingyenesen elérhető rendszerhez. A szombathelyi központban 296-an, Miskolcon 323-an dolgoznak. A rendszerben nemcsak magyar nyelven fogadják a hívásokat, hanem angolul, németül és franciául, emellett valamennyi szomszédos ország nyelvén fogadókészek.

Az átadón a belügyminiszter kitért arra is: a hívások fogadásánál megállapítható, hogy a jelzések 70 százaléka nem igényel sem rendőri, sem tűzoltói, katasztrófavédelmi intézkedést. "Ezek olyan hívások, amelyek nem a 112-es kérdéskörbe tartoznak" – jelezte. A hívások mindössze 10 százaléka az, amely intézkedést von maga után, 18-20 százaléka pedig felvilágosítást, információt biztosít a hívóknak - tette hozzá Pintér Sándor. "Itt, ezeket a hívásokat előzetesen tudják kezelni" – magyarázta a belügyminiszter, hozzátéve, most építik ki a 112-es és a 1818-as hívószám közötti kapcsolatot, így a későbbiekben segítséget tudnak adni azoknak is, akik a közigazgatásban szeretnének információt kapni.

A segélyhívó rendszer kialakítása, fejlesztése az Európai Unió támogatásával 5 milliárd 450 millió forintból valósult meg.

(forrás: MTI)
hirdetés

Könyveink