Magyarország kiemelkedő szerepet tölt be a digitális ellátásban
Az EgészségAblak applikációt eddig már több mint 3 millióan töltötték le, de van még tere a további bővülésnek, írja összeálításában a VG.
Az adatversenyben Magyarország jelenleg komoly előnyben van a regionális társaival szemben az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér által (EESZT), illetve már bevált gyakorlata van a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) adatai elemzésének az egészségügyi cégek számára történő ellátásában.
A valós egészségügyi adatokból következő eredmények kiaknázása Magyarországon jelenleg egyedülálló lehetőségeket rejt magában.
Erre vonatkozóan a legújabb tanulmányokat ismertetik majd az 5. Digital Health Summiton olyan meghatározó piaci szereplők, mint az MSD Pharma. A cég részéről Kiss Zoltán tudományos munkatárs mutatja be a magyar egészségügyi adatokon végzett legújabb kutatásaik eredményeit, a hazai egészségügyi adatvagyon célzott elemzésében rejlő lehetőséget, illetve az erre épülő paradigmaváltást.
A lakosság számára az egészségügyi digitalizáció a folyamatosan új szolgáltatásokkal bővülő EgészségAblak mobilalkalmazásban jelenik meg, amely néhány hete a betegelégedettségre vonatkozó funkcióval bővült. Az app legnépszerűbb funkciói között
- a beutalók,
- laboreredmények,
- leletek,
- zárójelentések,
- és receptek megtekintése
mellett a nyáron elindult járóbeteg szakellátásra, a Járóbeteg Irányítási Rendszere (JIR) történő időpontfoglalás is szerepel. A foglalások első sorban bőrgyógyászatra, szemészetre, valamint fül-orr-gégegyógyászati szakrendelésekre történnek, ugyanakkor már a gyermekbetegségek is megmutatkoznak. Annak ellenére, hogy módosítani és törölni is lehet az időpontot, az elmúlt közel 4 hónapban a 2,4 millió időpontfoglalás közel 20 százalékánál, mintegy 440 ezer esetben nem jelent meg a páciens a lefoglalt időpontban.
A tapasztalatok szerint a felhasználók több időpontot is lefoglalnak a biztonság kedvéért, ezzel viszont más betegek nem jutnak hozzá a szolgáltatáshoz. A kormányzat várakozásai szerint egyébként a visszajelzések segítenek majd az egészségügyi ellátás további javításában, az EgészségAblak funkciói pedig a jövőben tovább bővülnek.
Az anonim visszajelzés mellett ráadásul arról is információt lehet adni, hogy a beteg az ambuláns lapon rögzített ellátásokat teljes egészében megkapta-e.
Az EgészségAblak applikációt eddig már több mint 3 millióan töltötték le, igaz, az aktív és időskorú potenciális felhasználók száma több mint 8 millió fő, így van még tere a további bővülésnek.
Az egészségügy soha nem látott ütemben fejlődik, és ezt az utat olyan kulcsfontosságú trendek alakítják, mint a digitalizáció és az adatvezérelt innovativitás. Ahhoz az azonban, hogy ez az átalakulás mind a betegek, mind az egészségügyi rendszerek számára előnyös legyen, alapvető fontosságú a folyamatos adatcsere és a megfelelő minőségű adatok, írja a VG.