Közlekedésfejlesztés is szükséges a szuperkórház miatt
Ha a budaörsi virágpiac lenne a 4-es metró végállomása, akkor ki tudná szolgálni a szuperkórházat – hangzott el az InfoRádióban.
Ha nem fejlesztik a kötöttpályás közlekedést a Dél-Budára tervezett szuperkórháznál, akkor az intézményt könnyebb lesz megközelíteni az agglomerációból, mint Budapestről – mondta az InfoRádiónak a FŐMTERV volt elnök-vezérigazgatója, Molnár László közlekedési szakértő.
A 4-es metró dél-budai végső végállomása „csak a szuperkórház miatt nem fog megépülni, mert ennek a költsége, ahogy számoltuk, 70-80 milliárd forint között lenne. Ez két megálló, egyik a gazdagréti lakótelepnél, a másik a virágpiacnál. Az agglomerációs közlekedés, a városba érkezés, a belső város védelme szempontjából ennek hatalmas indoka és értelme lenne, és a szuperkórház megközelítését is megoldaná, hiszen az az autópálya túloldalán lenne, a kettő között kapcsolatot teremteni rutinfeladat” - hangsúlyozta Molnár László.
„Az lesz a groteszk, hogy ezt a kórházat az agglomerációból könnyebb lesz megközelíteni, mint a városból. A Budaörsi út kivezető szakasza, a Bach csomópont délelőtt és délután is torlódik” - fogalmazott Molnár László.