hirdetés
2024. november. 05., kedd - Imre.

Kampány-rezisztencia

Miért nincs eredményük az egészségügyi kampányoknak? – teszi fel a kérdést írása élén a Napi Gazdaságban Heim Pál egészséggazdasági innovációs stratéga.

Sokakat érintő kérdésre aztán így adja meg a maga válaszát a cikkben:  
„A prevenciós programok, úgy tűnik, akkor lesznek hatásosak, ha figyelmeztetés és ijesztgetés helyett megtanítják kezelni a legkülönfélébb személyi krízishelyzeteket, átadják az egészséges táplálkozáshoz szükséges alapvető ismereteket, megtanítják a mozgásprogramok élettani alapjait és kialakítják bennünk azt a fajta életszemléletet, amely az egészségtudatos életvitelt, az öngondoskodó magatartást, a problémák megoldásának képességét és a boldogság egyéni útjainak megtalálását együttesen jelenti. Ez a kihívás a gyógyítók számára is komoly lehetőségeket rejt, ha a betegségek kezelése mellett mind inkább a megelőző, felvilágosító munkára terelődne át munkájuk során a hangsúly. Ebben az esetben a biztosító a megelőző tevékenységek eredményeként az egészségben tartott vagy gyógyult egyének után fizetne az ellátónak, nem pedig a költséges gyógyítást finanszírozná meg. Hogy ez mennyire nem idealizmus, azt a magánbiztosítók biztosítási termékeiben évek óta megtalálható különböző szűrővizsgálatok, illetve az egészséges életvitelhez kapcsolódó, biztosító által ajánlott szolgáltatások igénybevételi gyakoriságának növekedése is jelzi” – olvasható  a napigazdasag.hu-n.

(forrás: Napi Gazdaság)

Könyveink