Szemléletváltás nélkül nincs körforgásos gazdaság
Greengage
Körforgásos gazdaság nélkül nem működik a másfél fokos klímacél. Greengage címmel a PPH Media a teljes szemléletváltásra törekvő cégeknek hirdet versenyt.
A Párizsi Egyezményben, majd a tavaly ősszel megtartott COP26-on egyre ambíciózusabb vállalások történtek, Magyarország is elkötelezte magát a 2050-es klímasemlegesség mellett, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását 55 százalékkal csökkenti 2030-ig.
„A vállalatoknak is most kell cselekedniük. Komoly kockázatot vállal az a cég, aki nem vált időben. Már nem lehet csak az alacsony karbonkibocsátás a cél, a klímasemleges működést kell elérni minél előbb, minden szinten új technológiai megoldásokra, a körforgásos gazdaság elterjesztésére és a fogyasztási szokások gyors megváltoztatására van szükség” – mondta ifj. Chikán Attila, a a BCSDH elnöke a Körforgásos Gazdasági Summit tavaly novemberi rendezvényén.
Itthon mostanában kezd csak körvonalazódni, hogy mi is az a körforgásos gazdaság (circular economy). A közkeletű vélekedéssel ellentétben ez nem csak a hulladékgazdálkodást és a kibővített újrahasznosítást jelenti, hanem teljes szemléletváltást.
Magyarországon is működnek már jó példák, olyan cégek, amelyek jó gyakorlatokat folytatnak. Az ő tevékenységük bemutatása arra is jó, hogy a többi cég felismerje, ők is képesek erre. Ha ön is megmutatná a világnak, mit tesz a fenntarthatóságért, nevezzen a Greengage-re!
Terjedjenek a jó példák: a teljes szemléletváltásra törekvő cégeknek hirdet versenyt Greengage címmel a PPH Media! A verseny célja, hogy megtalálja és bemutassa azokat az eredményes vállalatokat, amelyek ma Magyarországon fenntarthatóan, ökotudatosan és környezetkímélően gyártanak innovatív termékeket, adnak el szolgáltatásokat, vagy támogatják fejlesztéseikkel, folyamataikkal a piacot.
Több kategóriában várjuk a nevezéseket, amelyek érintik a többi közt az egészségügy és a wellness, valamint az egészségügyi fejlesztések területét.
A megjirdetett kategóriákról ITT tájékozódhat.