hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

Éppen a Chanel napszemüvegén nincs UV-szűrő

A napszemüvegek UV-szűrő képességéről olvashatnak az érdeklődők a Teszt Plussz Magazin legutóbbi számában.

A magazin huszonnégy, különböző helyen vásárolt, különböző értékű és márkájú, gyerek-, férfi– és női modellt vizsgált meg. Ennek eredményei mellett az érdeklődők szemész szakorvos és látszerészmester tanácsait is olvashatják – közölte a fogyasztóvédelmi lap. 
Az alig kétezer forintostól a százhúszezer forintos, csúcsmodellnek számító napszemüveget magában foglaló teszt eredménye megnyugtató képet fest: egyetlen kivételtől eltekintve valamennyi tesztelt darab teljes mértékű UV-szűréssel rendelkezett. Ha valaki tehát nem akar, vagy nem tud nagyobb összeget áldozni egy márkásabb napszemüvegre, UV-szűrés tekintetében bátran vásárolhat. Az egyetlen "selejtes" ugyanis a piacon talált Chanel feliratú volt. 
Az utóbbi években drasztikus mértékben megnőtt az UV-sugárzás okozta szembetegségek gyakorisága, szembetűnő mértékű ez a fiatalabb korosztályok esetében. Enyhébb esetekben gyulladásos tünetek léphetnek fel, tartós és fokozott sugárzás következménye lehet például a szürkehályog, vagy akár a látásélesség tartós csökkenése is. A szülők nem ügyelnek kellőképpen a gyermekek szemének védelmére, pedig a kánikulai napokon, a strandon vagy a szabadban tartózkodó, játszadozó gyermekek fokozott védelmet igényelnének. 
A napszemüveg kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy milyen tevékenységhez keresünk védelmet: vízi sportokhoz, hegymászáshoz polárszűrővel kombinált, nagyobb fényszűréssel rendelkező napszemüveget válasszunk, de ez utóbbi érték a kilencven százalékot ne haladja meg. Autóvezetésnél, sportolás közben előnyösek a kontrasztfokozó, a látásélességet növelő, sárga vagy barna színezésű lencsék. 
A káros sugárzás jelentős hányada szórt fényként, sok esetben periférikusan éri el a szemet. A napszemüveg viselése mellett is veszélynek vagyunk kitéve, amennyiben nem megfelelő méretű, azaz nem a fejhez illeszkedő, nem az arc formájának megfelelő modellt vásárolunk.

A magazin huszonnégy, különböző helyen vásárolt, különböző értékű és márkájú, gyerek-, férfi– és női modellt vizsgált meg. Ennek eredményei mellett az érdeklődők szemész szakorvos és látszerészmester tanácsait is olvashatják – közölte a fogyasztóvédelmi lap.

Az alig kétezer forintostól a százhúszezer forintos, csúcsmodellnek számító napszemüveget magában foglaló teszt eredménye megnyugtató képet fest: egyetlen kivételtől eltekintve valamennyi tesztelt darab teljes mértékű UV-szűréssel rendelkezett. Ha valaki tehát nem akar, vagy nem tud nagyobb összeget áldozni egy márkásabb napszemüvegre, UV-szűrés tekintetében bátran vásárolhat. Az egyetlen „selejtes” ugyanis a piacon talált Chanel feliratú volt.

Az utóbbi években drasztikus mértékben megnőtt az UV-sugárzás okozta szembetegségek gyakorisága, szembetűnő mértékű ez a fiatalabb korosztályok esetében. Enyhébb esetekben gyulladásos tünetek léphetnek fel, a tartós és fokozott sugárzás következménye lehet például a szürkehályog, vagy akár a látásélesség tartós csökkenése is. A szülők nem ügyelnek kellőképpen a gyermekek szemének védelmére, pedig a kánikulai napokon, a strandon vagy a szabadban tartózkodó, játszadozó gyermekek fokozott védelmet igényelnének.

A napszemüveg kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy milyen tevékenységhez keresünk védelmet: vízi sportokhoz, hegymászáshoz polárszűrővel kombinált, nagyobb fényszűréssel rendelkező napszemüveget válasszunk, de ez utóbbi érték a kilencven százalékot ne haladja meg. Autóvezetésnél, sportolás közben előnyösek a kontrasztfokozó, a látásélességet növelő, sárga vagy barna színezésű lencsék.

A káros sugárzás jelentős hányada szórt fényként, sok esetben periférikusan éri el a szemet. A napszemüveg viselése mellett is veszélynek vagyunk kitéve, amennyiben nem megfelelő méretű, azaz nem a fejhez illeszkedő, nem az arc formájának megfelelő modellt vásárolunk.

(forrás: Fogyasztók, MTI)

cimkék

Könyveink