hirdetés
2024. december. 26., csütörtök - KARÁCSONY, István.

Egészségipar

Az ország első autós gyógyszertára

A Gyógyszerpont Gyógyszertárlánc és a MOL Nyrt. stratégiai együttműködésének eredményeként Szombathelyen nyílt meg Magyarország első Patika Drive gyógyszertára, amely lehetőséget biztosít gyógyszertári termékek autóból történő vásárlására.
A Zanati úti, igen forgalmas MOL töltőállomás szomszédságában elhelyezkedő Patika Drive-ban a vásárlók autójukból, gyorsan, kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetik ügyeiket: az autós vásárlónak nem kell mást tennie, mint behajtani a Patika Drive területére, ahol irányító tábla mutatja az árukiadó ablakhoz vezető utat. Az ablaknál először csengetni kell, majd az érkező gyógyszerésznek átnyújtani a receptet, vagy kérni a megfelelő nem vényköteles terméket. Az ugyanabban az ablakban történő pár perces kiszolgálást követően a vevő már indulhat is tovább. Azok, akik viszont szívesen megállnának a patikánál, ezt is könnyedén megtehetik. Az új nyílt polcos rendszer révén a vásárlók szabadon válogathatnak a termékek között, a belső térben kialakított teasarokban pedig különböző teakülönlegességek kóstolására is lehetősége nyílik az érdeklődőknek.

A MOL Nyrt., mint a Gyógyszerpont gyógyszertárlánc stratégia partnere, egy hosszú távú stratégiai célokat szolgáló együttműködési megállapodás, és az ehhez kapcsolódóan kötött több egyedi szerződés keretében támogatja az elsőként Szombathelyen megvalósuló projektet, melyhez a szükséges területet földhasználati szerződés alapján biztosította a társaság a Gyógyszerpont számára. Az új szolgáltatás beindításakor fontos volt a megfelelő helyszín kiválasztása, ezért esett a választás elsőként Szombathelyre, ahol az ország egyik legnagyobb forgalmú benzinkútja működik.
A megnyíló gyógyszertár és a töltőállomás a területen kívül, még számos ponton összekapcsolódik, hiszen a közművektől, a forgalomtechnikán át, egészen a külső megjelenésig sok apróbb területet össze kellett hangolni. A mostani beruházás csupán az első lépés a hosszú távú, stratégiai együttműködésben. A következő helyszínen már beruházási szakaszban van egy budapesti projekt, és több további helyszín került tervezési szakaszba.

A MOL 2007-ben elsőként vezette be a gyógyszer-értékesítést a töltőállomásain és 2008-ban szintén elsőként nyitotta meg a Marché® étteremmel kibővített töltőállomását, melyek száma azóta hétre bővült. „Évek óta stratégiánk része, hogy a töltőállomásoknak nem csupán eredeti funkciójukat kell ellátniuk, de egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal is az utazók rendelkezésére kell állniuk, minél komplexebb kínálatot biztosítva vásárlóinak. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük a töltőállomásainkon a kényelmi szolgáltatásokat. Meggyőződésünk, hogy ez az egyedülálló szolgáltatás is népszerű lesz és terveink szerint hamarosan újabb kútjainknál – legközelebb Budapesten – is elérhetővé válik” – mondta el az átadás kapcsán Piry László, a MOL Nyrt. kiskereskedelmi ügyvezető igazgatója.

Az autós patika ötlete Amerikából származik: a Walgreens drogéria-, és gyógyszer-kereskedelmi hálózat már a 90-es években bevezette az úgynevezett drive-thru rendszert gyógyszertáraiban, vagyis az autóból történő gyógyszervásárlást. A nagy sikernek köszönhetően ma már a Walgreens üzletek 80 százalékában elérhető ez a szolgáltatás is. Európában elsőként az angol Boots patika hálózat nyitotta meg drive-thru rendszerű gyógyszertárát 2008-ban.

Sajtóközlemény

cimkék

Könyveink