Az NFÜ bevezeti az elektronikus aláírást
Az államigazgatásban elsőként a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) keretében vezeti be az elektronikus aláírást. Mindezzel fontos lépés tett a papírmentes pályáztatás felé vezető úton.
A digitális ügymenet költséghatékonyabbá és rövidebbé teszi az eljárást, hiszen alkalmazásának köszönhetően a legfontosabb bizonylatok összeállítása, kézjeggyel történő ellátása és intézmények közötti mozgatása is elektronikusan úton történik a jövőben. Az NFÜ célja végső soron az, hogy az ÚSZT keretében megvalósuló beruházásokhoz, fejlesztésekhez kapcsolódóan benyújtott számlák kifizetését felgyorsítsa.
Az új szolgáltatás minden résztvevő számára megkönnyíti majd az uniós forrásokkal kapcsolatos ügyintézést, a dokumentumokat nem kell kinyomtatni és elszállítani, lerövidül az átfutási idő.
A dokumentáció virtuális utaztatásával legalább 3 hivatal 9 aláírását igénylő egyhetes folyamat szűnik meg, valamint jelentős papír és postázási költségek spórolhatók meg. A fejlesztés emellett jelentősen gyorsítja a számlák kifizetésének átfutási idejét is, ami elősegíti az uniós támogatási keretek eredményesebb felhasználását – közölte Dányi Gábor, az NFÜ innovációs és informatikai elnökhelyettese.