hirdetés
2024. november. 21., csütörtök - Olivér.

Az ítélet: rák! (Frissítve! Bocsánatot kér a Liga)

Botrányosra sikeredett a Magyar Rákellenes Liga 1 százalékos kampányfilmje, petíciót indítottak a videó törlésére – írja az mno.hu.

A felháborító, a beteget hibáztató kampányfilmet online már több százan bírálták, petíció is indult azért, hogy a liga kérjen bocsánatot, töröljék a videót, és fogalmazzák újra a mondanivalójukat. „Ha ez nem sikerül, akkor hagyják abba a működésüket azonnali hatállyal!” – olvasható a szövegben az mno.hu írása szerint. Eddig több mint ezren írták alá a petíciót.

A rákellenes liga a hatalmas felháborodás és ellenállás ellenére kitart az áldozatokat hibáztató kampányfilm mellett, és a Facebook-oldalán magyarázkodik. Azonban úgy tűnik, csak olajat öntött a tűzre, ugyanis közölte: többen támadásnak vélték a reklám figyelemfelkeltő tartalmát, a félreértések miatt pedig szeretnék tisztázni a liga üzenetét. „Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása. Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás, hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni!” Érveiket számokkal igyekeznek alátámasztani, mint írták: az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya 40 százalék körüli, és a panaszt okozó daganatok 70 százaléka már áttétes. Szerintük a film célközönsége a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja, amelynek figyelmét csak erősebb üzenettel lehet elérni. A liga elnöke, dr. Bittner Nóra hasonlóan indokolta az "erős" reklámot a TV2 Mokka című műsorában is, ahol elmondta, abban nemzetközi irányelveket követnek, és a liga elnöksége egyöntetűen jóváhagyta a kisfilmet.

Az MNO emlékeztet arra is, hogy a rákellenes ligának korábban is volt gondja reklámügy miatt, másfél éve bírságolt a Gazdasági Versenyhivatal egy olyan céget, amely megtévesztő módon népszerűsítette daganatos betegeknek szánt portékáját. Csökkentett deutériumtartalmú vizeit a Bio-Herb Kft. a „A Magyar Rákellenes Liga ajánlásával!” szlogennel hirdette, holott a 105-Deuterium Water Balance nevű ivóvizük nem minősült sem gyógyszernek, sem pedig gyógyszernek nem minősülő, gyógyhatású készítménynek.

Ma délben honlapján és közösségi oldalán közzétett közleményében az alábbiakat írja a Magyar Rákellenes Liga:

Bocsánatot kérünk mindazoktól, akiket megbántottunk kampányfilmünkkel. Nem szerettünk volna megsérteni senkit, semmiképpen nem volt célunk a gyógyult és jelenleg küzdő betegek támadása. A Magyar Rákellenes Liga 26 éve a daganatos betegekért küzd és ez így lesz a továbbiakban is. A filmet levettük a honlapunkról és a facebook oldalunkról is.

Az idei kampányfilmünkből eredő félreértések kapcsán szeretnénk tisztázni a Magyar Rákellenes Liga üzenetét. Többen, önerőből felfedezett, immáron sikeresen gyógyult személyek támadásnak vélték a reklámunk figyelemfelkeltő tartalmát. Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása. Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás – hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni!
A célközönség a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja, akik figyelmét csak erősebb üzenettel lehet elérni!
Csak egy adat: Az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya 40% körüli, és a panaszt okozó daganatok 70%-a már áttétes! Tegyünk együtt a szűrővizsgálatokon való részvételért!
Megértésüket és az Önöktől kapott Második Esélyt köszönjük!

(forrás: MNO, tv2, Magyar Rákellenes Liga)

Könyveink