Általános jellemzők
„A marketing a piaci alkalmazkodás tudománya.”
Komplexitás
2010. április 20. 21:50
A marketing feladata:
• megkülönböztetni
• versenyelőnyt biztosítani
• elősegíteni a jobb piaci pozíció elérését a versenyhelyzetben lévő cégek, intézmények, szervezetek, egyének számára, a „vevő a király” alapelv figyelembevételével.
• megkülönböztetni
• versenyelőnyt biztosítani
• elősegíteni a jobb piaci pozíció elérését a versenyhelyzetben lévő cégek, intézmények, szervezetek, egyének számára, a „vevő a király” alapelv figyelembevételével.
A marketing mint tudomány és szakterület kb. 100 éves múltra tekint vissza. A XX. század elején jelent meg, és piaci térnyerése azóta is töretlen. A marketing ötvözi az objektív és a szubjektív elemeket, szoros kapcsolatban áll a közgazdaságtannal és a szociológiával, a pszichológiával.
Figyeli, elemzi, értékeli a piaci környezet változásait, amelyek megkövetelik a folyamatos mozgásban lévő környezetben is hatékony eszközök kialakítását és alkalmazását, ezért önmaga is állandóan változik.
A marketing általános jellemzői:
• rugalmasság a minél sikeresebb alkalmazkodás érdekében,
• interaktív kapcsolattartás a környezettel (folyamatos információgyűjtés és -kibocsátás)
• komplexitás, azaz minden tevékenységben marketingorientáltság, partnerközpontúság.
A komplexitás a gyakorlati marketing igen fontos elvárása. A komplexitásnak érvényesülnie kell mind gondolati és tevékenységi szinten, mind valamennyi munkatársra vonatkozóan. Az előbbiekből jól látszik, mi a cél és a feladat a profitorientált, versenyhelyzetben lévő cégek esetén. Oldalainkon arról olvashat, hogy hogyan értelmezhető és alkalmazható a marketing az egészségügy, kiemelten a háziorvosok esetében.
Figyeli, elemzi, értékeli a piaci környezet változásait, amelyek megkövetelik a folyamatos mozgásban lévő környezetben is hatékony eszközök kialakítását és alkalmazását, ezért önmaga is állandóan változik.
A marketing általános jellemzői:
• rugalmasság a minél sikeresebb alkalmazkodás érdekében,
• interaktív kapcsolattartás a környezettel (folyamatos információgyűjtés és -kibocsátás)
• komplexitás, azaz minden tevékenységben marketingorientáltság, partnerközpontúság.
A komplexitás a gyakorlati marketing igen fontos elvárása. A komplexitásnak érvényesülnie kell mind gondolati és tevékenységi szinten, mind valamennyi munkatársra vonatkozóan. Az előbbiekből jól látszik, mi a cél és a feladat a profitorientált, versenyhelyzetben lévő cégek esetén. Oldalainkon arról olvashat, hogy hogyan értelmezhető és alkalmazható a marketing az egészségügy, kiemelten a háziorvosok esetében.