Miért fontos?
Elégedettség
Az orvos-beteg kapcsolat kiemelt szerepe
2010. április 21. 10:44
Az egészségügyi intézmények esetében a beteg és a hozzátartozója egyaránt célcsoport. Sok esetben a célközönség itt sincs abban a helyzetben, hogy változtasson, ha nem elégedett, ilyenkor is maradnia kell annál az orvosnál, kórháznál.
Az elégedettséget alapvetően meghatározza a gyógyulás mértéke és ideje, de az orvos-beteg kapcsolatot meghatározza az átadott információk mennyisége, ezért szerepe kiemelkedő. Az elégedettség ezen a téren tehát nemcsak az eredményre, hanem a folyamatra is vonatkozik. A betegek és a hozzátartozók akkor lesznek elégedettek, ha úgy érzik, hogy az egészségügyi szakemberek mindent megtettek a gyógyulás érdekében.
Az egészségügyi intézmények részére a betegek, hozzátartozók elégedettsége fontos, mert:
• nyugodtabb légkörben történhet a gyógyító munka,
• nagyobb bizalom és megbecsülés veszi körül őket,
• jó hírnevük erősödik, ezzel – esetleg – támogatókat nyerhetnek.
Az egészségügynél kiemelten fontos, hogy abban az esetben, ha az ügyfélkör, a célcsoport elégedett, akkor megnő a bizalma az intézmény iránt. Ez nyugodtabb munkavégzési körülményeket teremt a gyógyításban részt vevők számára. Természetesen a kiegyensúlyozott munkavégzés nem elhanyagolható elvárás a for-profit cégeknél sem, de az orvosok esetében mindennapi munkavégzésük feltételeiről van szó.
Az egészségügyi intézmények részére a betegek, hozzátartozók elégedettsége fontos, mert:
• nyugodtabb légkörben történhet a gyógyító munka,
• nagyobb bizalom és megbecsülés veszi körül őket,
• jó hírnevük erősödik, ezzel – esetleg – támogatókat nyerhetnek.
Az egészségügynél kiemelten fontos, hogy abban az esetben, ha az ügyfélkör, a célcsoport elégedett, akkor megnő a bizalma az intézmény iránt. Ez nyugodtabb munkavégzési körülményeket teremt a gyógyításban részt vevők számára. Természetesen a kiegyensúlyozott munkavégzés nem elhanyagolható elvárás a for-profit cégeknél sem, de az orvosok esetében mindennapi munkavégzésük feltételeiről van szó.