2024. április. 20., szombat - Tivadar.

Új antibiotikum a láthatáron

Nehezen gyógyítható bakteriális fertőzéseket kutató német tudósok új antibiotikumot fedeztek fel, amely eddig is az emberek orrában élt – írja a Nature nyomán a 24.hu.

A Staphylococcus aureus baktériumok az emberek mintegy 30 százalékának az orrában megtalálhatók, ezért feltették a kérdést, hogy az emberek 70 százalékánál miért nem élnek meg ezek a mikrobák.

A legismertebb “szuperbaktérium”, a methicillinrezisztens Staphylococcus aureus (MRSA) egyike a világszerte egyre nagyobb egészségügyi problémát jelentő kórokozóknak. A Nature-ben megjelent tanulmány szerzői arra jutottak, hogy egy másik, szintén az orrban élő baktérium – a Staphylococcus lugdunensis – akadályozza meg egyes embereknél a rivális Staphylococcus elszaporodását azáltal, hogy saját antibiotikumot termel.

Andreas Peschel, a Tübingeni Egyetem mikrobiológusa kollégáival együtt izolálta az új antibiotikumot, a lugdunint, tesztelték egereken, melyek bőrét Staphylococcus aureusszal fertőzték meg, és azt találták, hogy a legtöbb esetben megszüntette a fertőzést. Emberek részvételével még nem végeztek teszteket, írja a lap..