2024. április. 19., péntek - Emma.

A sejtfelszíni CD47 fehérje befolyásolhatja a Covid-19-fertőzés súlyosságát

A University of Kent és a Frankfurti Egyetem közös kutatócsoportja olyan fehérjét azonosított, amely komolyan befolyásolhatja, hogy egy adott személynél mennyire lesz súlyos a Covid-19 fertőzés lefolyása.

A Current Issues in Molecular Biology folyóiratban megjelent cikkükben leírták, hogy a vírussal fertőzött sejtek felületén nagy mennyiségben jelenik meg a CD47 fehérje, mely egyfajta “ne egyél meg” jelzést továbbít az immunrendszer felé. A koronavírus-járványban már azonosított kockázati tényezők, azaz az életkor, a cukorbetegség és a magas vérnyomás mind korrelációt mutatott a sejtek felszínén megjelenő CD47 fehérje mennyiségével.

Fotó: Adobe Stock

Ha a protein megfelelő mennyiségben van jelen a sejt felszínén, az immunrendszer békén hagyja a sejtet, amelyben így több vírus termelődhet. A kutatók szerint a felfedezés alapvető fontosságú, mivel új, a jelenleginél hatásosabb terápiákhoz vezethet. Jó hír, hogy a CD47-et célzó kezelések már fejlesztési fázisban vannak, amelyek elsősorban a súlyos fertőzéssel küzdő betegek kórházi ellátásában jelenthetnek segítséget.