hirdetés
2019. november. 15., péntek - Albert, Lipót.
hirdetés

 

A Nestlé és a DNS

A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata a személyre szabott élelmezéstudomány felé fordult, ehhez pedig egy elképesztő méretű DNS-adatbázist gyűjtöttek össze, írja a hvg.hu.

hirdetés

A Nestlé az elöregedő társadalmú Japánban indította el a mesterséges intelligenciára, DNS-adatbázisokra és az Instagramra feltolt ételfotók garmadájára támaszkodó programját, hogy minél nagyobb szeletet hasítson ki a személyre szabott táplálkozás tortájából. Ehhez több mint 100 ezer felhasználó önként és dalolva küldött képet a Nestlének az elfogyasztandó ételeiről, melyre életmódtippeket és speciális étrendjavaslatokat kaptak válaszul. A tagok évi 600 dollárt fizettek azért, hogy tápanyagban gazdag teákat, smoothiekat és vitamindús snack-eket kapjanak a házilagos használatra kifejlesztett vér- és DNA-tesztek beküldése után. A cég azt mondja, a tesztekből olyan elterjedt betegségeket diagnosztizálnak, mint a magas koleszterinszint vagy a cukorbetegség – írja a Bloomberg alapján a hvg.hu.

A személyre szabott étkeztetéssel eddig csak kisebb cégek foglalkoztak, a piac limitált volt. A 152 éves óriáscég megjelenésével új szintre emelkedhet ez a szegmens. A Nestlé egyébként nemrég megszabadult az amerikai cukorkaágazatától, helyette vegetariánus és diétás ételeket és ételkihordásra szakosodott cégeket vásárolt fel. Szakértők szerint néhány évtizeden belül minden élelmiszercégnek követnie kell ezt a trendet, mert a feldolgozott és adalékanyagokkal dúsított élelmiszereket kivétel nélkül „Frankenstein-kajáknak” minősítjük majd. A Nestlé példáját egyébként elsőként a Campbell – a híres leveskonzerveket gyártó vállalat – követte, ők egy San Fransiscó-i startup által begyűjtött DNS-adatbázis alapján javasolnak étrendet és táplálékkiegészítőket a fogyasztóknak.

(forrás: hvg.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
hirdetés

Könyveink