hirdetés
2022. május. 19., csütörtök - Ivó, Milán.
hirdetés

A gyógyítói piac résztvevői stratégiát változtatnak

Az egészségtudomány visszatérhet az alapokhoz, hogy az egyének életmódváltásához a mindennapi életben is könnyen használható javaslatokat dolgozzon ki – írja Heim Pál a Napi Gazdaságban.

Minél bonyolultabbnak tüntetjük fel az életünket befolyásoló folyamatokat, hatásokat, annál inkább hajlamosak leszünk elhinni, hogy külső szakértők nélkül csak eltévedni lehet az információk dzsungelében – emlékeztet publicisztikájában a Heim Pál Alapítvány stratégiai igazgatója. – Miközben reklámok milliói hirdetik a termékeket és szolgáltatásokat minden lehetséges kommunikációs eszközön, az oktatásügy a legelemibb tudást sem biztosítja az átlagfelhasználó számára ahhoz, hogy a közösség hosszú távú egészségügyi és gazdasági kilátásai javuljanak. A diákok egyelőre sem a helyes táplálkozásról, sem a megfelelő mozgás mennyiségéről, sem az alapvető pénzügyi ismeretekről nem kapnak információt. A tizennyolc és huszonöt év közötti korosztály a felnőtté válást, majd a karrierépítést ízlelve végre hivatalosan is azt teheti, amire évekig várt. Nem kell több szülői engedélyt szerezni ahhoz, hogy legálisan is megvehessék az első üveg alkoholt, az első doboz cigarettát, az első divatos ruhát, az első fényképezős mobiltelefont és a számtalan csak rájuk kihegyezett terméket. ...

Egy négyfős család életviteli szokásainak átalakításával tizenöt év alatt egy fővárosi lakás árát is félretehetné, ha mind az iskolai oktatás, mind pedig az egészségügyi, pénzügyi végzettséget nyújtó főiskolai, egyetemi képzés tartalmazná a betegségek megelőzéséhez és a felelős gazdasági tervezéshez kapcsolódó legfontosabb ismereteket. Szervezetünk rombolásának és tudatlanságunknak következményeit saját gyógyításunk oldalán azonban néhány évtized múlva egy újabb családi ház árával fogjuk megfizetni.

Az öngondoskodás elterjesztéséhez egyelőre semmilyen érdek nem fűződik. Mintha a változások kerülői attól félnének, hogy egy önállóbb, cselekvőképesebb társadalom csekélyebb mozgásteret kínálna bizonyos hatalmi struktúrák számára is. A dohányipari termékek, az alkohol, az egészségtelen élelmiszerek, a higiénés és egyéb tömegfogyasztási cikkek forgalmi és jövedéki adója az állam fontos bevételi forrásai, a gyógyításra fordítható irdatlan összegek pedig az iparág további szereplőinek piaci részesedését növelik. Ám a nem is olyan távoli jövőben a gyógyítói piac résztvevői stratégiát változtatnak, és új, a betegségek megelőzését előtérbe helyező termékekkel, szolgáltatásokkal lépnek színre a mind tájékozottabb felhasználók – immár nem is páciensek – kegyeiért – olvasható a napigazdasag.hu-n.

(forrás: napigazdasag.hu)

cimkék

hirdetés
hirdetés

Könyveink