Jelentős aggodalmat okozott a gyógyszer- és gyógyászati segédeszközök piacán az idén nyáron elfogadott salátatörvény, amely a termékek ismertetését, reklámozását is újraszabályozta. A Medical Tribune rendezvénye kiadónk, a PPH Media nagy múltra visszatekintő Gyógykomm konferenciáinak keretén belül, Kiskapuk helyett – Promóciós szabályok a gyakorlatban címmel, elsősorban a már hatályos, új promóciós szabályok helyes értelmezését, az új egészségügyi jogviszonyból származó következményeket, a magánegészségügy és az egészségbiztosítási piac helyzetét, lehetőségeit járja körül, beleértve a jó és rossz gyakorlatok workshop-szerű megvitatását egyaránt.
Napjainkban erősödik az online marketing. A gyógyszeriparban a promóció területén is egyre inkább megjelenik a tudatosság, vannak azonban olyan gyakorlatok, amelyek nem feltétlenül kompatibilisek a jelenlegi jogi szabályozással.
Időről időre sok szó esik az orvosok és a gyógyszergyárak kapcsolatáról. E viszony egyik sajátos eleméről az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) főigazgató-helyettesét, Szolyák Tamást kérdeztük.
A gyógyszeripar az orvosokkal, gyógyszerészekkel és egészségügyi intézményekkel kötött megállapodások nyilvánossá tételével vállalja az átláthatóságot, írja a PharmaOnline.
Az új gyógyszerügyi hatóságról, az ipari portfóliócserékről, a közbeszerzésbe vont hatóanyagokról és eszközökről is beszámoltak a szakemberek a kiadónk „Mi vár ránk? – Gyógyszeripar 2015” című konferenciáján.
Várhatóan télen vagy 2015 tavaszán kerül az Európai Parlament elé az üzleti titok védelmét szolgáló irányelv, amelyet a tagországoknak két éven belül kell jogrendjükbe iktatniuk.
Akár személy szerint is beazonosíthatóvá válhatnak a gyógyszercégek által szponzorált orvosok az uniós transzparencia-direktíva hatályba lépését követően – írja a Világgazdaság.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?