Több mint egy milliárd forint, 190 gyógyszercég, 722 vényköteles termék, 2602 megjelenés. Ezek a számok mutatják a gyógyszercégek reklámköltéseit 2010 első 10 hónapjában.
A Novartis a vártnál nagyobb mértékben, 17 százalékkal növelte nyereségét és 13 százalékkal növelte forgalmát a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest.
A cég elismerte, hogy "illegális off-label marketingtevékenységet" folytatott a Trileptal nevű epilepszia gyógyszerük és öt másik termékük esetében is.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP), amerikai kutatók vizsgálatára hivatkozva, egyértelműen amellett foglal állást, hogy az originális szerek semmiben sem múlják felül a generikus készítményeket. Egyben javaslatot tesz egyes drága originális gyógyszerek helyettesítésére.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?