Az ultra-feldolgozott élelmiszerek (UPF; ultra-processed foods) nagy mennyiségű fogyasztása nemcsak a férfiak termékenységének csökkenésével hozható összefüggésbe, hanem az embriók lassabb növekedésével és a fejlődés szempontjából kulcsfontosságú szikzacskó kisebb átlagos méretével is.
Gyakori élelmiszer-tartósítószerek állnak összefüggésben a magas vérnyomással és a szívbetegségekkel, – írja Dobson Szabolcs az Egészségügyi szakirodalmi tallózóban.
Az elhízás mint a civilizációs betegségek egyik legfontosabb rizikófaktora komplex okokkal magyarázható, amelyek közül az egyik alábecsült tényező az obezogén endokrin diszruptorok hatása.
Azoknál az embereknél, akik naponta átlagosan kilenc vagy annál több adag ultrafeldolgozott élelmiszert fogyasztanak, 67 százalékkal nagyobb eséllyel alakul ki súlyos kardiovaszkuláris esemény, mint azoknál, akik mindössze egy adagot.
A klímaváltozás, az urbanizáció, a demográfiai és gazdasági válságok egymásba fonódó hatásai új egészségügyi kockázatokat teremtenek, közli az Economx.
A University of Newcastle kutatóiausztrál felnőttek körében vizsgálták az élő mikroorganizmusokat tartalmazó élelmiszerek fogyasztását és annak lehetséges egészségi hatásait.
Egy új, randomizált vizsgálat eredményei alapján arra mutatnak rá, hogy a koplalást követő nagy intenzitású intervallumedzés előtt és után fogyasztott ételek megválasztása képes befolyásolni a szervezet oxidatív stresszre adott válaszát és a regenerációs folyamatokat.