hirdetés

Költséghatékonyság a gyógyszeriparban

A kormány 2012-ben 83 milliárd forintot von ki a gyógyszerár-támogatási rendszerből. 

Milyen túlélési stratégiák alkalmazhatók a drasztikus lépések előtt? Hogyan tehető hatékonyabbá, fenntarthatóvá az egyre szigorodó gazdasági és jogi környezetben egy gyógyszeripari cég?

A konferencia plenáris ülésén a gyógyszeripar előtt álló kihívásokról hallhatnak előadásokat az érdeklődők, délelőtt és délután három-három kerekasztal-beszélgetés szerepel a programban.

A program összeállításakor ügyeltünk arra, hogy vendégeink a párhuzamosan folyó kerekasztal-beszélgetések közül kettőt is választhassanak, hogy az érintett témákban minden fontos információt közvetlenül ismerhessenek meg.

A konferencia kiemelt szakmai támogatója a PricewaterhouseCoopers Kft., a Réti, Antall és Társai (a PricewaterhouseCoopers Legal tagja) Ügyvédi Irodával együttműködve.

9.00–11.20 Plenáris ülés

9.00–9.15 Megnyitó – Tinnyei Mária (Medical Tribune), Barsi Éva (PwC)

9.15–9.35 Kihívások a régió gyógyszeriparában – Mariusz Ignatowicz, a PwC CEE Pharma Group vezetője

9.35–9.55 Víziógyártás helyett azonnali cselekvés – Molnár Márk Péter, Budapesti Corvinus Egyetem, kutatásvezető

9.55–10.15 Piaci átrendeződés: a hazai gyártók lehetőségei, esélyei – Dr. Szabó László, a Teva Magyarország Zrt. vezérigazgatója és a MAGYOSZ elnökségének tagja

10.15–10.35 Piaci átrendeződés: a külföldi gyártók lehetőségei, esélyei – Dr. Dávid Tamás, az AIPM igazgatóhelyettese

10.35–10.55 Gazdasági válság = egészségügyi rendszer válsága? – Dr. Sinkó Eszter, közgazdász, Semmelweis Egyetem, Egészségügyi Menedzserképző

10.55–11.20 Kávészünet

11.20–12.50 Kerekasztal-beszélgetések: 3 témában párhuzamosan (időtartam: 1,5 óra)

1. Promóció: új utakon?

A piac, a termékek maguk is folyamatosan változnak, s már pusztán ezek a folyamatok is alapot adhatnak a promóciós mix újragondolására. Milyen pontokon keletkeztet többletterheket a gyógyszerpromóció számára a jogszabályi háttér folyamatos változása?

Milyen új ismertetési formák színesíthetik a promóciós gyakorlatot? A változó szabályozási környezetben hogyan értékelhetők a különböző rendezvények típusai és ezek szerepe? A strukturális változások kapcsán milyen összefüggések mentén kell foglalkoztatási következményekkel számolni?

Melyek azok a szempontok, ahol a promóciós jogi és az adószempontok együttesen és egymásra tekintettel vizsgálandók?

Moderátor: Firniksz Judit (Réti, Antall és Társai [a PricewaterhouseCoopers Legal tagja] Ügyvédi Iroda)

2. Adóoptimalizálás – rejtett lehetőségek?

A konstans mértékben magas, vagy egyes esetekben növekvő adómértékek jelentős terhet rónak a vállalatokra. Ez különösen igaz a gyógyszeripar szereplőire, amelyekre az ágazati különadó jelentős többletterhet ró. A Széll Kálmán-tervhez kapcsolódó intézkedések tovább súlyosbították a többletterheket, ezért ezek között a feltételek között kiemelt jelentőségű, hogy a vállalkozások mindent megtegyenek adóterheik optimalizálása érdekében, ne hagyják figyelmen kívül azokat a lehetőségeket, amellyel fizetendő adójukat csökkenteni tudják. Hol lehetnek még rejtett tartalékok az adótervezés rendszerében?

Moderátor: Timár Eszter (PwC) és Dr. Koncz Barbara (PwC)

3. Hatékonyság és költségoptimalizálás

A gyógyszerpromóció szükségszerű változásai és az elérhető adóoptimalizáció mellett az általános hatékonyságnövelő lépések is felértékelődnek: az átalakuló hazai gyógyszerpiacon csak az lehet sikeres, aki a gyors tűzoltáson túl is lép. A szervezet áthangolása, belső és külső folyamatok optimalizálása, a működési hatékonyság tudatosan tervezett fokozása, a feladat- és konkrét munkakörök illetve kapacitások újragondolása, a bérköltség optimalizálása, a szükség és lehetőség szerinti, de a hagyományostól eltérő kiszervezési gyakorlat számos tartalékot hordoz magában.

De hogyan valósítható ez meg egy már megszilárdult működési modellben?

Moderátor: Holchacker Péter (BXP)

12.50–13.50 Ebéd

13.50–15.20 Kerekasztal-beszélgetések: 3 témában párhuzamosan (időtartam: 1,5 óra)

1. Promóció: új utakon?

2. Adóoptimalizálás – rejtett lehetőségek?

3. Hatékonyság és költségoptimalizálás

15:20–15:50 Összegzés

Program

Jelentkezési lap 

Letölthető előadások:

Kihívások a régió gyógyszeriparában

Víziógyártás helyett azonnali cselekvés című előadás innen letölthető

Piaci átrendeződés: a külföldi gyártók lehetőségei, esélyei

Piaci átrendeződés: a hazai gyártók lehetőségei, esélyei

Gazdasági válság = egészségügyi rendszer válsága? 

hirdetés

Eseménynaptár

 

h

k

sz

cs

p

sz

v

 
 
          01 02 03  
  04 05 06 07 08 09 10  
  11 12 13 14 15 16 17  
  18 19 20 21 22 23 24  
  25 26 27 28 29 30    
 
hirdetés

A környéki idegrendszer megbetegedéseit összefoglaló néven neuropátiáknak hívjuk. A neuropátiák jóval gyakoribbak, mint a központi idegrendszer betegségei, mégis méltatlanul a neurológia „perifériáján” helyezkednek el.

A december végén megjelent jogszabály változások, így a fix díj elvonása, és az új indikátor rendszer bevezetése korántsem segíti a magyar közfinanszírozott alapellátás működését.