2024. március. 29., péntek - Auguszta.

Új hatóanyag-keverék izomszövetek regenerációjához

A UCLA kutatócsoportja a Nature Biomedical Engineering folyóiratban közölt cikkében olyan eljárásról számol be, amellyel sikeresen serkentették izomszöveti őssejtek képződését.

Ezt a hatást az indiai csalán gyökeréből kivont forskolin (koleonol) és a RepSox készítmény együttes használatával érték el.

Először sejtkultúrában adagolták a bőr miogén sejtjeihez, amelyek a kezelést követően izomsejtekké alakultak, ám ekkor ezeket az újonnan képződött sejteket transzplantálni kellett az izomszövetbe. Egerekben ez a módszer hatásosnak bizonyult, de hamarosan rájöttek, hogy a készítmény sokkal egyszerűbben, nanopartikulumok alkalmazásával is bejuttatható a sérült izmokba, ahol aktiválják a nyugalmi, alvó állapotban lévő őssejteket.

A kezelés a jövőben használható lehet trauma vagy öregedés miatt izomtömeg-veszteséget elszenvedő betegeknél, illetve egyes izomsorvadással járó genetikai betegségek terápiájában, bár az alapvető okot nem szünteti meg, a felépülési folyamatot azonban felgyorsíthatja.

Forrás: Jun Fang et al. Skeletal muscle regeneration via the chemical induction and expansion of myogenic stem cells in situ or in vitro, Nature Biomedical Engineering (2021)