2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Magyar találmánnyal az érelmeszesedés ellen

Az ATV Heti napló jóvoltából ismerhettük meg Váradi Andrást, az MTA TTK Enzimológiai Tanszék kutatóját, aki – úgy tűnik – forradalmi felfedezést tett: a vízben feloldott és szájon át bevitt pirofoszfát segíthet az érelmeszesedés tüneteinek enyhítésében.

Kapcsolódó cikkek

Váradi és munkatársai először egereken tesztelték a módszert, és mint a felvételeken is látszik, a pirofoszfáttal kezelt állatok sokkal erősebbek beteg társaiknál.

A fő kérdés természetesen az, milyen hatással van a szer az emberekre, illetve az, hogy igaz-e a feltevés, hogy bár az anyag segíthet, de az a baj vele, hogy nem szívódik fel az emberi szervezetben. Nos, Váradi és munkatársai saját magukon kísérletezve azt már megállapították, hogy a pirofoszfát felszívódik az emberi szervezetben.

A kutatók szerint ez óriási horderejű felfedezés. Mint mondják, már látszik a fény az alagút végén, és ha újabb kísérletek során sikerül egyértelműen bizonyítani a szer hatékonyságát, „egy extrém olcsó megoldást” kínálhatnának az érelmeszesedéses betegek hatékony kezelésére, írja az ATV honlapja.

(forrás: ATV)