A hormonális jelátvitel és a molekuláris szabályozási hálózatok kölcsönhatása alapvető szerepet játszik a posztmenopauzális nők kardiometabolikus egészségének alakulásában.
A táplálkozás kulcsfontosságú terület lehet a korai beavatkozásban, és a rendszeres testmozgás, valamint a szívbarát étrend hosszú távon javíthatja a perimenopauzális nők kardiovaszkuláris állapotát.
Egy több, mint 60 fős kutatócsoport szerint a megelőzésre kerül a fókusz, az étkezési ajánlás a teljes értékű, többségében növényi alapú étrend, és kiemelt figyelmet kap a rendszeres, szabad levegőn végzett testmozgás is, közli a prove.hu.
A Journal of Health, Population and Nutrition folyóiratban jelent meg az Ivano-Frankivszk-i Orvosi Egyetem kutatóinak szisztematikus szakirodalmi áttekintése, amelynek eredményei arra utalnak, hogy a mérsékelt kávéfogyasztás összefügg a szívelégtelenség kialakulásának alacsonyabb kockázatával.
A PTE vezető partnerként vesz részt a HU‑CRO ACCESS projektben, amely a horvátországi Sveučilište Sjever egyetemmel közösen valósul meg a magyar–horvát határtérség egészségügyi képzésének fejlesztésére.