hirdetés
2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Egészségipar

Az életkor-kvíz adatai gyógyszergyártók kezében

A legtöbbünk sóvárog arra, hogy minél tovább fiatal maradjon. Nem meglepő tehát, hogy az online kitölthető RealAge, amely azt ígéri, nem-orvosi tanácsai révén éveket fiatalodhatunk, az egyik legnépszerűbb internetes teszt az USA-ban.

A kvíz arra vállalkozik, hogy felbecsüli a személy biológiai életkorát: értékeli a 150, életmóddal, szokásokkal és családi kórtörténettel kapcsolatos választ (pl. szed-e antidepresszánst, milyen aktív szexuálisan, boldog-e a házassága). Ezt követően a teszt kitöltője ajánlásokat kap azzal kapcsolatosan, hogyan tekerheti vissza biológiai óráját, például ilyeneket: egyen multivitaminokat, reggelizzen, illetve használjon fogselymet. Ahogy a The New York Times beszámolt róla, eddig több mint 27 milliónyian válaszoltak a kérdésekre, és közülük 9 millióan elfogadták azt az ajánlatot is, hogy legyenek RealAge-klubtagok. A klubtagság ingyenes.

Viszont több gyógyszergyár – így a Pfizer, a Novartis és a GlaxoSmithKline – fizet a Real Age-nek azért, hogy a klubtagoknak teszteredményeik alapján gyógyszerhirdetéseket küldjön, sőt a gyógyszercégek arra is felhasználják a válaszokat, hogy megkeressék azokat, akik valamilyen betegség tüneteit mutatják, és email-ben értesítsék őket erről még mielőtt orvosuk bármit is diagnosztizált volna – írja Stephanie Clifford.

A RealAge-et működtető cég a honlapon nem szól arról, hogy a klubtagok válaszait gyógyszercégeknek adja el, mindössze annyit közöl: „Megosztjuk az ön adatait harmadik féllel is, hogy teljesíteni tudjuk azt a kérést, amivel Ön hozzánk fordult.”

Kazai Anita

cimkék

hirdetés

Könyveink