Egy mondás szerint az embereket az IQ-juk miatt veszik fel, és az EQ-juk miatt küldik el. A fluktuáció megelőzése a megfelelő kiválasztással kezdődik. Több ezer embernek napi szinten kell meghoznia a döntést, hogy X-et vagy Y-t vegye fel munkatársnak. Egyformán képzett jelentkezők esetén az emberi faktor a döntő, ám ezt az emberi faktort a legnehezebb előre bejósolni. Mi a célravezető? Mesterséges intelligencia? Tesztek? Megérzés? Rutin? Válaszok az égető kérdésekre 2019. november 5-én a Matchmaking – Toborzás/kiválasztás konferencián DEMO-túrával egybekötve.
Program:
9.00-9.30 Regisztráció
9.30-10.15 DEMO-túra
10.15-10.30Kávészünet
10.30-10.50 Pszichológia a kiválasztásban: mire figyeljünk? Dénes Eszter,Klinikai szakpszichológus, Kogwheel Consulting-alapítója Tesztek vagy intuíció? Kognitív torzítások egy interjúhelyzetben... Számos pontja van a kiválasztásnak, ahol tetten érhető a pszichológia, és segíti a hatékonyságot, ha tisztában vagyunk ezzel.
10.55-11.15 Beszéd alapú kiválasztás módszerei és felhasználási területei Kisházy Gergely,logopédus, igazságügyi munka- és szervezetpszichológus, COVA A beszédalapú kompetenciák nem csak hazugságvizsgálókkal mérhetők, HR-esként utolérhető a szemmel és füllel is tesztelhető beszédteljesítmény is. Mire érdemes tudatosan is figyelni egy állásinterjú közben?
11.15-11.30 A kutya és a farok esete: "Csak el ne ijesszem a jelöltet"... Horváth András,Szervezeti tanácsadó, Remedios consulting Manapság jobban félünk a jelölt elfutásától, mint attól, hogy megcsináljuk a megfelelő kiválasztási folyamatot. Válaszok a paradox helyzetre.
11.30-11.45 Hogy írj ütős álláshirdetést? Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus Beszélj a keresők nyelvén, tanuld meg a pszichológiai profilalkotást!
11.45-12.00 Kávészünet
12.00-12.15 Hatékony toborzás a Facebookon Andavölgyi Vivien, Profession.hu, Social Media Team Leader Gyakorlati tippek a célközönség-meghatározásra, vizuális megjelenésre, kreatív szövegekre a social media toborzás kapcsán, felhívva a figyelmet a gyakori hibákra, melyeket érdemes elkerülni.
12.15-12.30 Hagyományos mosópor kontra Ariel: Te melyiket próbálod ki hamarabb? Lupkovics Edit,IT Divízió vezető, Jobsgarden Hogyan legyen izgalmas és egyedi az ajánlatod? Hogyan briefeld a toborzódat, hogy jó jelölteket kapj?
12.35-12.50 Felmérjük? Mit? A kompetenciáinkat? Avagy hogyan tegyük közérthetővé a személyiséget? Füzér Gábor,Ügyvezető igazgató,Assessment Systems Akkor is objektíven mérhető, ha egyedi és csak a miénk? Az előadás arra ad választ, hogy miként lehet az egyedi, cégre és pozícióra szabott kompetenciarendszereket megbízhatóan mérhetővé, érthetővé tenni.
12.50-13.05 Álláskeresés a virtuális világban? Így toborozz szórakoztatva! Ficza János,PR menedzser, Workania.hu Hogyan lehet adatbázist és márkát építeni egyszerre? Természetesen úgy, ha egyidőben szórakoztatsz és informálsz. Esettanulmány bemutatása az Álláskeresés Labirintusáról.
13.05-13.50 Ebédszünet
13.55-14.10 Max, a digitális toborzási asszisztens Felméry Krisztina,Academic Relations & Employer Branding Lead, Tata Consultancy Services Hungary Tapasztalati beszámoló a chatbot által történő toborzás tanulságairól.
14.10-14.30 Járt utat járatlanért…csak nyugodtan! Nyitrai Orsolya,Diversity and recruitment manager, Codecool Nem feltétlen budget kérdése az innovatív toborzási csatornák használata ebben az új, jelöltközpontú világban…
14.30-14.50 Dupla számú releváns jelentkező extra rövid határidővel: a Vision Express toborzási kampánya Horváth Ádám, Elnökségi tag, Európai Employer Branding Szövetség, Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz Employer Branding Egy munkáltató márkaereje akkor válik láthatóvá igazán, amikor gyorsan kell nagyobb létszámot toborozni. A Vision Express integrált toborzási kampányának eredményeit, dilemmáit, kihívásait és tanulságait osztjuk meg.
14.50-15.05 A megtartás az új toborzás Fazekas László,Head of Marketing, Games for Business A toborzás napjainkban hatalmas kihívások és szemmel látható költségek elé állítja a cégeket. A megoldás nem feltétlenül a ráfordított erőforrások növelésében, hanem inkább a szemléletváltásban rejlik.
15.05-15.25 Miért, hogyan, mit tegyünk a sikeres onboardingért? Katona Melinda,Boreális ügyvezető, Szervezeti tanácsadó Ha végre, nagy nehezen megtaláltuk a befutót, ne ijesszük el az illetőt egy nem megfelelő onboarding folyamattal. Integráció mesterfokon: onboarding útmutató a mindennapi gyakorlatban.
A jelentkezési lap (szerződés) aláírásával Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá, hogy számára a Vállakozó hírleveleket küldjön. Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozó adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja. (https://pphmedia.hu/adatkezeles) A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról számlát küldünk a megadott email címre, 8 napos fizetési határidővel. Az étel és ital közvetített szolgáltatás. A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülhetnek.
A december végén megjelent jogszabály változások, így a fix díj elvonása, és az új indikátor rendszer bevezetése korántsem segíti a magyar közfinanszírozott alapellátás működését.