Jelentős aggodalmat okozott a gyógyszer- és gyógyászati segédeszközök piacán az idén nyáron elfogadott salátatörvény, amely a termékek ismertetését, reklámozását is újraszabályozta. A Medical Tribune rendezvénye kiadónk, a PPH Media nagy múltra visszatekintő Gyógykomm konferenciáinak keretén belül, Kiskapuk helyett – Promóciós szabályok a gyakorlatban címmel, elsősorban a már hatályos, új promóciós szabályok helyes értelmezését, az új egészségügyi jogviszonyból származó következményeket, a magánegészségügy és az egészségbiztosítási piac helyzetét, lehetőségeit járja körül, beleértve a jó és rossz gyakorlatok workshop-szerű megvitatását egyaránt.
Közel két évtizede figyelmeztetnek a gyógyszerreklám végén a kockázatokra és mellékhatásokra, ám hamarosan változik a közismert szlogen, közli a PharmaOnline.
A múlt heti bécsi fájdalomkrongresszus (EFIC2015) kapcsán ír a NOL a fájalmak sokféleségéről és a terápiákat is gyakran félrevivő, sematizáló gyógyszerreklámokról.
Kimaradhatnak az orvosok és a gyógyszerészek a reklámokból – legalább is számosan haszontalannak tartják a kötelező figyelmeztető mondat állandó alkalmazását – írja a VG.hu.
Nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be a Normaflore kemény kapszulát a Sanofi, ezért 2,5 millió forintra bírságolta a vállalkozást a versenyhivatal.
A súlyos mellékhatásokra figyelmeztető gyógyszerreklámok még vásárlásra is csábíthatnak ahelyett, hogy elriasztanának – írja kutatókra hivatkozva a PharmaOnline.
Az egészségbiztosítási pénztárnál egyelőre semmit sem tudnak a 2013-as gyógyszerkassza keretének növeléséről. Az OEP keddi nyílt napján viszont kiderült, a politikusok egyszerű jelenségekből egyszerű következtetéseket vonnak le. Ha például túl sok gyógyszerreklámot látnak a tévében, úgy gondolják, ha ennyire zöld a fű, ráküldhetik a fűnyírót. S mint az bebizonyosodott, nem is tétováznak.
Egy amerikai TV-társaság nem hajlandó egy most bemutatandó mozi-komédia reklámját vetíteni, mert az szerinte kifigurázza a gyógyszergyárak hirdetéseit. Mások szerint az egyik legjobb reklámfilmről van szó.
Ha egyetlen egészséges növényi olajat kellene megnevezni, a többség valószínűleg az olívaolajat említené. De mitől különleges – ha egyáltalán az – az olívaolaj?