Page 16 - MT 3

Basic HTML Version

2012. 1. szám
Finanszírozás
16 | Praxismenedzsment
A
rendcsinálás igencsak ráfér er-
re a területre, bár a kiigazítást
már 2010-ben elkezdte a kor-
mány. Ekkor jelent meg ugyanis az a ren-
delet, amely rögzítette a társadalombiz-
tosítás által nem finanszírozott szolgál-
tatások meghatározott körének díjtételét.
A lista ugyan rövidebb, mint ahányféle
eset adódik a háziorvosi praxisokban,
de legalább tartalmazza a leggyakoribba-
kat – gépjárművezetők, illetve lőfegyvert
tartani szándékozók alkalmassági vizs-
gálata, látlelet kiadás, alkohol vagy ká-
bítószer szintjének meghatározása, fog-
lalkoztathatóság szakvéleményezése –,
s bevezet egy hüvelykujj szabályt is: bár-
mely jogszabályban rendelnek el orvos�-
szakértői vizsgálatot és szakvéleményt,
ennek ára egységesen 6800 forint. (Kivé­
telt csupán azok az esetek képeznek,
amikor a vizsgálatra, illetve a szakvéle-
ményezésre társadalombiztosítási vagy
szociális juttatásra, kedvezményre va-
ló jogosultság megállapítása okán ke-
rül sor.) A reménykeltő kezdeményezés
azonban megrekedt a lista összeállítá-
sánál, miközben érdemben nem változ-
tatott a díjtételeken. Állítólag most mó-
dosítanák az összegeket. Ehhez adta be
javaslatait az alapellátó (FAKOOSZ) és
a kasszaorvosok szövetsége.
A 2011-től érvényes előírások szerint a
gépjárművezetők alkalmassági vizsgála-
tának árát például – egy kalap alá véve
Vélhetően nem tévedünk nagyot, ha azt állítjuk: a házirvosok jelentős része nem tudja,
valójában mekkora az a méltányos összeg, amit a tb által nem finanszírozott
vizsgálatokért, szakvéleményért vagy igazolásért kérhet. A kormány most rendezné
régi elmaradását, pontosan szabályozná, ki, miért, mennyi pénzt kérhet.
Szakmai javaslatok az új díjtételekre
Rendezik a számlát?