A BMC Medicine folyóiratban május 21-én jelent meg a University of Toronto kutatóinak cikke, amely szerint a növényi alapú „Portfolio Diet” étrend hatékonyan csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek és a halálozás kockázatát.
A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége friss kutatásában összehasonlította a hazai táplálkozás ökológiai lábnyomát az OKOSTÁNYÉR®-ban ajánlott étrendi mintázat ökológiai lábnyomával.
A komponensalapú allergiadiagnosztika segítségével az allergének egyes fehérjekomponensei elleni, specifikus IgE-t lehet kimutatni a szérumból. A módszer lehetőség és mérföldkő az allergiás betegek pontosabb diagnosztikájában és célzottabb oki terápiájában.
Az 1990-es évektől robbanásszerűen terjedtek a különböző fermentált vörös rizs készítmények mint természetes koleszterincsökkentők, ezek azonban ma már ismert mellékhatásokkal bírnak.
Medical Online >> Emésztési zavarok asszisztensképzés
2022-05-25
A krónikus pancreatitis a parenchyma irreverzibilis pusztulásával, kötőszövet képződéssel és gyulladásos beszűrődésekkel járó állapot, amely legtöbbször fájdalommal jár és a pancreas funkció csökkenését okozza. A változó mértékű exokrin és endokrin elégtelenség szükségessé teszi az étrend személyre szabott módosítását a beteg állapotához mérten.
A táplálkozás alapvető szerepet játszik számos betegség, így az allergiák kialakulásában is. Az ételallergének elsődlegesen a tápcsatornán keresztül jutnak be, és gyakran az allergia megnyilvánulási helyét is képezik.