2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Oltástagadók rémálma: a vakcinázó moszkitó

A tudósoknak sikerült az egyik leghalálosabb rovart oltóanyag-szállító "rendszerré" alakítaniuk, írja a Napi.hu.

Az Egyesült-Királyságban folytatott kísérletekben genetikailag módosították a moszkitókat, hogy azok a csípéseikkel malária-elleni oltóanyagot juttassanak az emberi szervezetbe. A maláriát is szúnyogok terjesztik, írja a BGR. Ahhoz, hogy elérjék a kívánt hatást, a tudósok genetikailag módosított, Plasmodium falciparum nevű parazitákkal "töltötték fel" a szúnyogokat, amelyek a vakcinát szállítják, fogalmaz a lap.

Az eredmény lényegében 1000 kis repülő fecskendő, mondta egy kutató. A probléma a hatékonyság, a tanulmány szerint, amelyet a science.org oldalon is közzétettek, a tesztben részt vevő, a maláriának kitett 26 résztvevő közül 14-en kapták el a betegséget. Ez azt jelenti, hogy a szúnyogok által beadott vakcina csak körülbelül 50 százalékban hatékony.

Ezt még fejleszteni kell és mielőtt bárki megrémülne: a tudósoknak nem áll szándékukban génmódosított szúnyogok rajokban történő kibocsátása, írja a lap, jelezve, hogy ez orvosi etikai kérdéseket is felvetne, hiszen nem adhatnak be kérés nélkül oltásokat senkinek.

(forrás: Napi.hu)