2024. április. 23., kedd - Béla.

Halálos baktérium lappanghat az emberben

A kutatók szerint érdemes lenne többféle baktériumra tesztelni a betegeket, mielőtt megműtik őket, írja a hvg.hu.

Bár az amerikai kórházak jól sterilizáltak, és szigorúan betartják az összes szükséges ellenőrzést, ami megakadályozhatja a fertőzések terjedését, évente mégis mintegy 100 ezer ember hal meg kórházi fertőzések miatt; a Washington Egyetem kutatói ezért azt vizsgálták, mi okozhatja ezt a magas számot.

Az Interesting Engineering beszámolója szerint a Science Translational Medicine című tudományos lapban megjelent tanulmányban azt írják: olyan tényező is okozhatja ezeket a haláleseteket, amikre eddig nem gondoltak a szakemberek. Nevezetesen: kórházi betegek saját maguk is a káros baktériumok forrásai lehetnek, írja a lap.

A kutatók katétereket teszteltek egereken. Az egerekben az Acinetobacter baumannii nevű baktérium jelent meg, amely húgyúti fertőzéseket, tüdőfertőzéseket és számos egyéb egészségügyi problémát okozhat az embereknél. A kutatók azt tapasztalták, hogy az egerekben is szaporodásnak indult a baktérium, holott előtte sem a katéterekben, sem az egerekben nem találták ezen kórokozó nyomát; a vizsgálat kiderítette, hogy az végig az egerek húgyhólyagjának sejtjeiben bújt meg. A szakemberek úgy vélik, a kórházi kezelés alatt álló betegek is hasonló módon kaphatják el a fertőzést, ezért hangsúlyozzák, hogy minden ehhez hasonló baktériumra tesztelni kellene őket műtét előtt.

Forrás: AdobeStock