2024. március. 28., csütörtök - Gedeon, Johanna.

Gyerekkel frissül az immunrendszer

Egy friss brit tanulmány szerint jótékony hatással van az általános egészségi állapotra és a várható életkorra is, ha az embernek gyereke(i) van(nak), írja az Index.

Miguel Portela és Paul Schweinzer tanulmánya, amit a Scientific Reports közölt, arra a következtetésre jutott, hogy az anyák, apák immunrendszere úgymond frissíti magát, amikor a gyerekük elkezdi a bölcsődéből, óvodából hazahordani a különféle fertőző betegségeket.

A kutatók szerint az immunrendszer az ember élete során egyre gyengül. Ez a folyamat valamelyest visszafordul a szülők esetében, a másoktól származó, a saját családi környezetükbe óhatatlanul bekerülő vírusok, baktériumok hatására. A bölcsőde, óvoda hatására a szülők már gyengülő immunrendszere edzésbe lendül, új erőre kap.

A két biológus teóriája, a "szülői összimmunizációs hipotézis" szerint akiknek nincs gyereke, azok immunrendszere nem részesül ilyen "kiképzésben", hacsak nem éppen gyerekek között dolgoznak. A tanulmány szerzői azt feltételezik, hogy akár öt évvel is meghosszabbodhat a szülők élete, a gyerek nélküli felnőttekhez képest, akik több eséllyel halnak meg olyan fertőzésben, ami ellen a szülők szervezete jobban fel van vértezve, közli a lap.

(forrás: Index)