2024. április. 25., csütörtök - Márk.

GIF a baktériumban

A Harvard Egyetem kutatói Nature-ben megjelent tanulmányukban azt írják, sikerült E. coli baktériumokba kódolniuk egy GIF fájlt, írja a 24.hu.

A szakértők a Cas1 és Cas2 fehérjék segítségével rögzítették a baktériumokban a fájl egyes képkockáinak sorrendjét, majd 90 százalékos pontossággal ki is tudták nyerni a képsorokat az E. colik telepéből, írja a TechCrunch nyomán a 24.hu. Tanulmányukban a kutatók azt írják, a rendszerben megvan a potenciál, hogy tetszőleges információt írjanak vele a genomba. A csapat kísérletében a CRISPR-Cas módszerrel a fekete-fehér képek pixeljeinek értékét és a rövid mozgófilmet kódolták az élő baktériumok populációjába.

A mikroorganizmusokat nem zavarta az új információk jelenléte. A baktériumok gond nélkül szaporodtak, sőt, tovább is adták az elraktározott adatokat.

Seth Shipman, a tanulmány vezető szerzője szerint koncepcióigazoló kísérletük azt modellezi, hogy a jövőben miként lehet majd a sejteket saját létezésük adathordozójaként felhasználni. Képzeljük csak el, ha a vizsgált sejt éppenséggel egy neuron, elemzésével elképesztő dolgokat deríthetnénk ki az emberi agyról. A módszer hipotetikusan arra is alkalmas lenne, hogy egyetlen szobában raktározzuk el az emberi faj által létrehozott összes információt.

(forrás: 24.hu)