2024. március. 29., péntek - Auguszta.

Az orrnyálkahártya mikrobiótájának szerepe Covid-19-ben

Amerikai kutatók kiderítették, hogy az orrnyálkahártya mikrobiótájának összetétele nagyban befolyásolhatja, ki milyen súlyos tünetekkel esik át a koronavíruson – írja a 24.hu.

Az Eurekalerten megjelent sajtóközlemény szerint ez a mikrobióta a szervezet első számú védekezőrendszere a vírusokkal szemben – már persze azokra értve, amelyek az orron és a szájon keresztül jutnak be a szervezetbe. Számos immunsejt is található ezen a területen.

Az Augusta Egyetem szakértői 27 koronavírus-negatív embert vizsgáltak, akik 49-78 évesek voltak, 30 hasonló korú olyan személyt, akik pozitív teszttel rendelkeztek, de tünetmentesek voltak, valamint 27 olyat, akiknek tüneteik is voltak. A Diagnostics tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a tünetes betegek felének nem is volt olyan mikrobiótája, amit ki lehetett volna sokszorosítással mutatni. Ez azt jelenti, hogy nincs annyi baktérium a nyálkahártyájukon, amennyinek kellene, tehát az első védelem nem megfelelő.

Azok, akik fertőzöttek voltak, de nem volt tünetük, nagyrészt egészséges és jó mikrobiótával rendelkeztek.

A kutatók megjegyzik azonban, hogy nem tudni, melyik volt előbb: a gyenge mikrobióta, vagy a vírus, ami elpusztította a baktériumok jó részét. Az is előfordulhat, hogy a tüsszögés és köhögés gyengíti a mikrobiótát. A bélrendszer mikrobiomjáról szerzett információk ismeretében azonban az is valószínű, hogy a nem megfelelő minőségű mikrobióta a probléma – írja a 24.hu.

(forrás: 24.hu)